طلاق توافقی

طلاق توافقی در ترکیه چگونه است؟

مطمئنا هیچ‌ شخصی دوست ندارد در ازدواج خود دچار مشکل گردد، اما در برخی مواقع شرایط به گونه ای پیش می‌رود که زن و شوهر تصمیم می‌گیرند که جدایی بهترین راه‌حل برای اتمام تمام مشکلات آن هاست.

بسیاری از ایرانیان مقیم در کشور ترکیه نیز ممکن است با این مشکل و چالش بزرگ رو به‌ رو باشند. بنابراین بهتر است با قوانین و روش های طلاق در کشور ترکیه به طور کامل آشنا شده و برای شروع تشریفات جدایی از همسر خود این موارد و مسائل را در نظر داشته باشند.

در صورتی که شما نیز از مخاطبین محترم طلاق 24 و ایرانی مقیم ترکیه هستید و ازدواج شما در کشور ایران به ثبت رسیده است، و به دنبال راهی برای طلاق و مطالبه کامل حقوق مالی خود از شوهرتان می باشید، و در مقابل شوهرتان نیز شما را در یک بلاتکلیفی رها نموده است و یا بلعکس، می توانید با دنبال نمودن این مقاله با فرآیند رسیدگی به تقاضای طلاق در کشور ترکیه مطابق با قوانین ایران، آشنا شوید.

لازم است بدانید که ایرانیان ساکن کشور ترکیه برای جدایی از همسر خود باید هم بر اساس قوانین ترکیه و هم طبق قوانین ایران اقدام به طلاق نمایند.

کارشناسان متبحر حقوقی ضمن راهنمایی دقیق شما در انجام این پروسه، به شما کمک خواهند کرد تا بدون نیاز به حضور در ایران و در کمترین مدت زمان ممکن طلاق توافقی شما به مرحله اجرا در آمده و با نحوه و چگونگی رهایی از این شرایط و راه های اثبات آن از ناحیه زوجه یا دفاع از آن آشنا شده و تصمیم خود را جهت ادامه زندگی مشخص نمایید و در مدت زمان مشخصی نیز این تشریفات را به پایان رسانید.

طلاق توافقی

فرآیند عمومی مراحل طلاق در دادگاه های ترکیه چگونه است؟

انجام تشریفات طلاق در کشور ترکیه هنگامی ممکن است که نکاح در اداره آمار حیاتی محلی آن کشور به ثبت رسیده باشد. شخصی که قصد دارد در کشور ترکیه از همسر یا شوهر خود جدا شود باید به یک وکیل اعطای وکالت نماید.

در صورتی که علاقه ندارید جلسات دادگاه طلاق شما عمومی باشد و عموم مردم در آن شرکت نمایند، شما می توانید برای دادگاه خصوصی درخواست جداگانه بدهید. با این عمل، اشخاص دیگر از جزئیات پرونده شما مطلع نخواهند شد.

البته در جریان باشید همیشه قضات ترک این درخواست را قبول نمی کنند. اما گاهی اوقات دیده شده است که قاضی با تقاضای اصحاب دعوا موافقت نموده و دادگاه طلاق آن ها را غیر علنی برگزار خواهد کرد.

به طور معمول و طبق رویه دادگاه های ایران، قاضی ابتدا توصیه می‌کند زوجین مصالحه کنند و برای این مصالحه 1 تا 3 سال زمان مشخص می کند، اگر زوجین در این مهلت مقرر شده مصالحه ننمایند، طلاق آن ها به طور رسمی اجرا خواهد شد.

همان گونه که مطلع هستید، در ترکیه وقتی که زنی با مردی ازدواج می‌نماید، فامیلی زوجه نیز به فامیلی شوهرش تغییر خواهد یافت و مجددا هنگامی خطبه طلاق بین زن و مرد اجرا می گردد، زن فامیلی خود را دوباره به نام خانوادگی قبل از ازدواج تغییر می‌دهد. البته این تشریفات در ثبت احوال ترکیه به صورت خودکار انجام می‌گردد.

فرآیند طلاق ایرانیان در ترکیه به چه شکلی است؟

اگر به عنوان یک شخص مهاجر قصد دارید از همسر خود طلاق بگیرید، باید به دادگاه های مدنی این کشور مراجعه نمایید. در حقیقت برای صدور حکم طلاق خود باید در دادکاه های مدنی کشور ترکیه ثبت‌نام نمایید.

حکم طلاق ترکی ایرانیان ساکن در کشور ترکیه توسط این دادگاه‌ ها صادر خواهد شد. حتما به یاد داشته باشید، که شما به عنوان یک ایرانی و فردی مهاجر در کشور ترکیه نمی‌توانید به حوزه قضایی خاصی مراجعه کنید.

در واقع دادگاه های مدنی ترکیه روند طلاق ایرانیان ساکن در این کشور را عهده‌دار هستند و حوزه قضایی نمی‌تواند در این مورد قضاوتی داشته یاشد.

در صورتی که نیاز به مشاوره حقوقی کاملی در این زمینه دارید، بهتر است از کارشناسان متخصص طلاق 24، در خصوص جدایی در کشورهای خارجی کمک بگیرید و در صورتی که در ترکیه سکونت دارید و می‌خواهید از شوهرتان جدا شوید، بهتر است برای قدم اول، هم فرآیند طلاق خود را در ترکیه به پیش ببرید و هم برای تشریفات طلاق ایرانی اقدام کنید.

ترکیه

خلاصه ای از فرآیند انجام طلاق توافقی در ایران

همان‌طور که مستحضر هستید، طلاق توافقی هنگامی رخ می‌دهد که مرد و زن به طور کامل و در تمام جوانب مالی برای جدایی خود به توافق رسیده باشند.

در حقیقت هیچ‌ یک از آن ها برای جدایی مخالفتی با دیگری نداشته باشد و هر دو تمایل به این امر دارند. برای طلاق توافقی، مرد و زن باید سر موضوعات مربوط به طلاق مانند (مهریه، حضانت فرزند، نفقه) به توافق برسند.

طلاق توافقی در سال های قبل در مدت زمان بسیار کمتری انجام می‌شد و نیازی به حضور زوجین در دادگاه نبود. اما زوجینی که در حال حاضر قصد طلاق توافقی دارند باید زمانی بین 6 تا یک سال را در نظر داشته باشند. البته این در صورتی خواهد بود، که یک وکیل متبحر و متخصص، کار پرونده را به انجام رساند.

فرآیند طلاق زوجین ایرانی در کشور ترکیه چه شرایطی دارد؟

همان‌گونه که ذکر کردیم، فرآیند طلاق در کشور ترکیه برای ایرانیان ساکن در آن کشور با روش خاصی انجام می‌گردد. گفتیم ایرانیان ابتدا باید به دادگاه مدنی مراجعه نمایند. هنگامی که تشریفات طلاق اولیه شما به انجام رسید. زمان طلاق ایرانی شما نیز فرا می‌رسد.

فرایند طلاق ایرانی در کشور ترکیه کار خیلی سختی نیست. شاید این تصور اشتباه نیز برای شما بوجود آید که برای انجام فرآیند طلاق ایرانی خود باید به کشور ایران بازگردید!

اما شما قادر خواهید بود از طریق سامانه میخک وزارت امور خارجه، به یک وکیل طلاق متبحر در ایران وکالت کامل دهید تا بدون نیاز به حضور شما در ایران، امور طلاق را برای شما را انجام دهد.

وکیل دادگستری در صورت داشتن وکالت دادگستری از شما یا به صورت مع الواسطه، می تواند از مرحله اول پرونده تا اجرای صیغه طلاق را  بدون حضور شما انجام و به پایان رساند.

زوجین در ترکیه

مراحل انجام طلاق در خارج از کشور با استفاده از سامانه میخک چگونه است؟

سامانه ثنا و سامانه میخک برای اجرای مراحل طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور کاربرد فراوانی دارند. البته این دو سامانه کارایی های فراوان دیگری نیز خواهند داشت.  ثبت نام ایرانیان خارج از کشور در سامانه میخک روند خاص و پیچیده‌ای ندارد و شما برای اینکه قادر باشید در کشور ترکیه طلاق ایرانی خود را به ثبت برسانید، باید حتما از این سامانه استفاده نمایید.

به طور خلاصه باید اعلام کرد، برای انجام طلاق ایرانی در کشور ترکیه باید حتما یک وکیل برای خود انتخاب نمایید. بعد از انتخاب وکیل و برای اینکه او بتواند کار جدایی شما را به درستی در مسیر خود انجام دهد، باید به عنوان نماینده شما به دادگاه معرفی شود.

برای این امر شما باید در سامانه میخک وکالتنامه ای با نام و مشخصات دقیق وکیل مورد نظرتان ثبت نمایید و اطلاعات وکیل خود را در سامانه میخک وارد کنید. در ادامه این فرآیند، کارشناسان مربوطه به بررسی این اطلاعات پرداخته و در صورت نداشتن مشکل، با درخواست وکالتنامه شما موافقت خواهند کرد.

افراد ایرانی که در کشور ترکیه سکونت دارند، برای ثبت طلاق ایرانی خود نیز باید در سامانه میخک ترکیه ثبت‌نام نمایند. پس از ثبت‌نام متقاضی در این سامانه و تعلق حساب کاربری، او باید درخواست طلاق خود را به ثبت برساند.

سامانه‌ های الکترونیکی میخک ترکیه به صورتی طراحی شده‌اند که تمامی اطلاعات را بررسی خواهند کرد، لذا در ارسال اسناد و مدارک خود یا حتی تکمیل اطلاعات نباید هیچ نقصی وجود داشته باشد.

توجه کنید، پس از آن که وکیل خود را انتخاب نمودید و در سامانه میخک نیز ثبت‌نام کردید باید در مرحله بعد، وکالت نامه خود را در سامانه میخک به ثبت برسانید.

در واقع با این کار در سامانه میخک حساب کاربری خود را می‌سازید تا بتوانید درخواست وکالتنامه خود را تحت اختیار کارشناسان مربوطه بگذارید.

تا اینجای مطالب سعی کردیم تا  شما را با سامانه میخک و نحوه کارایی آن آشنا نماییم. همچنین اعلام کردیم که برای طلاق از همسرتان باید ابتدا در این سامانه ثبت‌نام نمایید. مرحله بعدی ثبت طلاق ایرانی در ترکیه، انتخاب یک وکیل طلاق ایرانی است.

بعد از اینکه وکیل خود را انتخاب نمودید باید به او وکالتنامه اعطا کنید تا امور مربوط به تقاضای طلاق شما را در دادگاه‌های ایران پیگیری نماید.

این وکالتنامه نیز در سامانه میخک ثبت می گردد و در دسترس کارشناسان مربوطه قرار خواهد گرفت. به خاطر داشته باشید کارشناسان طلاق 24 می‌توانند برای ثبت اینگونه وکالتنامه‌ ها در سامانه میخک ترکیه به شما مشاوره های لازم را بدهند.  قبل تر از این نیز گفتیم که سامانه میخک خدمات زیادی ارائه می نماید که یکی از این خدمات، ارائه وکالتنامه برای طلاق ایرانی اشخاص خارج از کشور است.

طلاق توافقی

توضیحاتی مختصری در خصوص سامانه ثنا

سامانه ثنا توسط معاونت فناوری قوه قضاییه راه‌اندازی گردیده است و در اختیار ایرانیان خارج از کشور نیز قرار گرفته است. اگر قصد دارید از همسر خود طلاق بگیرید و در کشور ترکیه ساکن هستید و کارت ملی هوشمند نیز دریافت نموده اید، قادر خواهید بود از سامانه ثنا استفاده کنید.

فراموش نکنید برای دسترسی به خدمات سامانه ثنا باید حتما کارت هوشمند ملی در اختیار داشته باشید. پس از ثبت نام در سامانه ثنا باید احراز هویت شما صورت پذیرد تا شما قادر باشید به وکیل در ایران وکالت دادگستری دهید.

اگر به هر صورت، شرایط ثبت نام در سامانه ثنا برای شما فراهم نیست، باید در سامانه میخک ثبت نام کنید.

بررسی قوانین طلاق در کشور ترکیه

یکی از قوانین مهم طلاق در کشور ترکیه برگشت دادن نام فامیلی زن به او است. در ترکیه در صورتی که زنی از شوهرش طلاق بگیرد باید نام فامیلی خود را به فامیلی قبلی اش تغییر دهد که البته استثناهایی نیز در این خصوص وجود دارد و در صورتی که قاضی تایید نماید، زن قادر خواهد بود همچنان  نام شوهر سابق خود را حفظ نماید.

قانون دیگری که در محاکم ترکیه سخت‌گیری زیادی در مورد آن وجود دارد، در خصوص ازدواج مجدد زوجه می باشد. در واقع خانم های ترک، پس از اینکه از همسر خود جدا شوند، حداقل تا یک سال قادر نخواهد بود دوباره ازدواج نمایند.

البته در ترکیه به طور کلی ازدواج مجدد زن به نظر قضات دادگاه ها بستگی دارد. اگر قاضی با ازدواج مجدد زن موافقت باشد، او می‌تواند 300 روز بعد از طلاق ازدواج کند.

توجه داشته باشید، حتما در این مورد با وکلای طلاق 24 مشورت نمایید. این موضوع بسیار فنی و تخصصی است . در برخی از پرونده های طلاق در ترکیه، لازم است که مسیرهای دیگری نیز به صورت موازی طی گردد، لذا قبل از هر اقدام حتما با متخصصین امر مشورت کنید.

طلاق در کشور ترکیه به چند دسته تقسیم می شود؟

اغلب اشخاصی که تمایل دارند در کشور ترکیه از همسر خود جدا گردند، همه روزه در گیر کسب اطلاعات در مورد تشریفات این جدایی هستند. فرآیند طلاق در کشور ترکیه ویژگی‌های خاص خود را دارد.

قانون مدنی ترکیه برای سهولت و رفاه اقشاری که تمایل دارند از همسر خود جدا گردند، 2 روش در نظر گرقته است. در واقع کشور ترکیه نیز مثل کشور ایران 2 نوع طلاق دارد، طلاق از نوع توافقی و طلاق عادی. در ادامه این 2 نوع طلاق را به صورت خلاصه بازگو خواهیم کرد:

ترکیه

طلاق توافقی در ترکیه

در این نوع از طلاق، طرفین دعوا یا همان زوجین با هم توافق می‌نمایند که از یکدیگر جدا شوند. سهل ترین و سریع‌ترین مسیر ممکن برای طلاق در کشور ترکیه، طلاق توافقی است.

طلاق غیر توافقی در ترکیه

اگر صرفا یکی از زوجین درخواست جدایی از همسر خود را داشته باشد، این نوع از طلاق به وقوع خواهد پیوست.

طلاق‌های غیر توافقی به طور معمول دلایل موثر و مهم‌تری دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. در حین طلاق‌ های غیرتوافقی، گاهی اوقات یکی از زوجین درخواست جبران خسارت مادی و معنوی خود را نیز از دادگاه تقاضا خواهد کرد.

همانطور که گفتیم در قوانین ترکیه نیز طلاق‌ های غیر توافقی زوجین نیاز به دلایل مهمی دارد که در صورت اثبات آن ها زوجین می توانند از یکدیگر جدا می‌شوند. ذیلا به شش دلیل شایع طلاق در ترکیه اشاره ای گذرا می نماییم:

  1. عمل زنا و خیانت به همسر
  2. تهدید به قتل، خشونت بدنی، نگرش بد و منفی‌ بافی، فشار روانی، رفتارتوهین‌آمیز، که البته این رفتارها باید به همسر لطمه وارد آورد.
  3. در حالتی که یکی از زوجین مرتکب جنایت ‌شود. در واقع این حالت زمانی رخ می دهد که یکی از زوجین سبک زندگی غیراخلاقی و ناسالم یا حتی غیرقانونی داشته باشد.
  4. وجود اختلال روانی در یکی از زوجین
  5. ناسازگاری یا اختلافات غیرقابل‌حل در روابط زوجین
  6. جدایی عاطفی بین زوجین، این جدایی هنگامی است که زوجین جدا از یکدیگر زندگی می‌نمایند.

در ترکیه در بیشتر مواقع هنگامی یکی از زوجین برای جدایی از همسرش اقدام می‌نماید که دیگر قادر نیستند به هیچ‌ وجه با یکدیگر زندگی نمایند. هنگامی که دیگر امکان زندگی خانوادگی وجود نداشته باشد، زن ومرد برای تشکیل پرونده به دادگاه مراجعه می‌ نمایند.

باز هم توصیه می کنیم بهترین راهکاری که در این زمینه وجود دارد مراجعه به مشاورین حقوقی می باشد و برای جلوگیری از بلاتکلیفی های احتمالی در فرایند طلاق در ترکیه، توصیه می کنیم قبل از هرگونه اقدام، حتما با مشورت گرفتن از یک وکیل حقوقی در حوزه فعالیت طلاق در کشور ترکیه، مسیر موفقیت پرونده خود را بررسی نمایید.

تشریفات طلاق در ترکیه چگونه انجام می گردد؟

برای انجام تشریفات طلاق در ترکیه باید الزامات اولیه آن را در نظر بگیریم. جدایی از اینکه در نظر بگیریم محل زندگی زوجین در کجا قرار دارد یا در کدام شهر ترکیه با هم ازدواج نموده‌اند، باید قباله ازدواج خود را به دادگاه ارائه نمایند.

در حقیقت هر زوجی که دارای سند ازدواج باشد، حق جدایی و تقاضای طلاق از دادگاه دارد. قانون خانواده کشور ترکیه، بسیار به قانون خانواده کشور سوئیس شباهت دارد.

مراحل و تشریفات جدایی به نوع و علت طلاق تقاضا شده بستگی دارد. اگر طلاق توافقی باشد به آسانی به دادگاه مراجعه کرده و درخواست طلاق خود را ثبت می کنند.

در صورتی که طلاق آن ها توافقی نبوده و غیر توافقی باشد، باید بعد از ثبت درخواست طلاق، یکی دلایل لازم شش گانه را با دلیل و مدرک به دادگاه ارائه کنند. و اگر یکی از زوجین برای این جدایی تقاضا داشته باید همان فرد دلایل و اسناد کافی برای طلاق ارائه نماید.

نحوه حضانت فرزند در هنگام طلاق در ترکیه چگونه است؟

همانند قوانین ایران، حضانت فرزند هنگام طلاق در ترکیه توسط دادگاه های آن کشور تعیین می گردد. البته باید عنوان کرد که قاضی، همسری را به عنوان ولی دائم فرزند انتخاب خواهد کرد و حضانت را به او می سپارد، که آن زوج بتواند به بهترین شکل ممکن از فرزندان حمایت های مالی و عاطفی به عمل آورد.

در شرایطی که دلیل طلاق زوجین مربوط به موضوع خشونت رفتاری و خانوادگی باشد، یکی از زوجین حتی می‌تواند حق ملاقات فرد مقابل را محدود نماید.

قطعا شما با انتخاب یک وکیل مناسب قادر خواهید بود به وضعیت زندگی فرزند خود سروسامان دهید. در بیشتر مواقع وکلا می‌توانند به پرونده حضانت فرزندان رسیدگی کنند و نتیجه مطلوب را در اختیار زوجین بگذارد. در کشور ترکیه حضانت فرزندان توسط قاضی و با کمک وکلا اتخاذ تصمیم می شود.

طلاق توافقی

هزینه های دادرسی دعوای طلاق در ترکیه به چه میزان است؟

برای رسیدگی به دعوای طلاق در ترکیه، نیاز به پرداخت هزینه دادرسی و سایر هزینه‌های مربوط به آن است. در مجموع دادگاه ترکیه طبق آخرین برآورد سال گذشته، مجموعاً 185 دلار برای یک پروسه طلاق ساده دریافت می نمایند.

این هزینه‌ ها مربوط به اعلان ثبت‌نام در دادگاه های ترکیه، هزینه‌های پستی و همچنین فرآیند رسیدگی‌ هایی که توسط کارمندان دادگاه انجام می‌شود دریافت می گردد. البته خدمات پستی این فرآیند بیشترین هزینه‌ ها را دارد.

در واقع هزینه دادرسی پروسه طلاق در ترکیه نیز همانند ایران، به هزینه‌ هایی اطلاق می‌ گردد که توسط نهادهای دولتی و حاکمیتی ترکیه برای رسیدگی به دعاوی و شکایات متعدد، دریافت می گردد.

پیشنهاد می گردد به دلیل جوانب متعدد و بعضا پیچیده هزینه های دادرسی طلاق در ترکیه و کارشناسی بودن برخی امور، لطفا قبل از هرگونه اقدام ، اطلاعات کامل و مورد نیاز را در این خصوص کسب کنید.

آیا برای طرح دعوای طلاق در ترکیه، به استفاده از خدمات وکیل نیاز است؟

مکرر در این مقاله اشاره کردیم، مطالبه حقوق قانونی زوجه و طرح دادخواست طلاق از ناحیه او در ترکیه، یکی از مسائل بسیار کاربردی و مهم محسوب می گردد، و از اهمیت بالایی برخوردار است.

مطالبه حقوق قانونی در کنار دعوای طلاق در ترکیه، دارای قوانین و مقررات خاصی بوده که اشخاص عادی هیچ اطلاعاتی در مورد آن‌ها ندارند. برخی مشاوران و وکلای دادگستری افرادی هستند که در زمینه مسائل حقوقی بین المللی نیز دارای بینش، تخصص و آگاهی کاملی بوده و می توانند در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به حقوق خانواده، خصوصا موضوعات اشاره شده، گره گشای موکل خود باشند.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از وکلای طلاق 24 در فرآیند طلاق در کشور ترکیه: صرفه جویی در وقت و هزینه، رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب در کمترین زمان ممکن، رهایی از رفت و آمدهای متوالی، وقت گیر، چالش برانگیز و استرس زا به دادگاه های ایران و ترکیه ، تامین و حفظ حق و حقوق زوجه در پروسه رسیدگی به درخواست طلاق در کشور ترکیه خواهد بود.

اگر می خواهید طرح شکایت شما در خصوص موارد یاد شده به نتیجه مطلوبی برسد و حقوق از دست رفته تان را به دست آورید، به شما توصیه می کنیم که با یک وکیل مجرب در این حوزه حتما مشورت کنید.

اغلب بعضی از مسائل پیش می آید که شاید از نظر شما عادی جلوه کند ولی برعکس، بسیار مهم هستند و می توانند در روند پرونده تاثیر گذار باشند. وکیل با تجربه و صادق می تواند شما را در خصوص موارد یاد شده، آگاه نماید.

همچنین وکلای دادکستری قادرند در مورد کم و کیف و نحوه تنظیم تقاضا در سامانه های میخک و ثنا، شما را راهنمایی کنند و می تواند بررسی نمایند که آیا ادله و مدارک کافی برای اثبات دعوا، از سوی شما ارائه شده است یا خیر؟ علاوه بر آن وکلای مجرب و متخصص قادرند نتیجه احتمالی شکایت شما را  تا حدودی پیش بینی نمایند و در روند رسیدگی و تسریع آن، نقش موثر و مثبتی ایفا کنند.

پس اگر شما هم قصد طلاق در کشور ترکیه یا سایر کشورهای دنیا را دارید و می خواهید با یک وکیل درجه یک مشاوره داشته باشید، می توانید از طریق راه ارتباطی ما در طلاق 24، با مشاورین و وکلای متخصص در این زمینه ارتباط برقرار نمایید.

برای تقاضای طلاق در ترکیه، چه مدارکی باید به همراه داشته باشم؟

بر اساس قوانین ایران، کلیه اتباع ایران حتی اگر در ایران اقامت نداشته باشند باید مطابق قوانین دادگاه خانواده در ایران از هم طلاق بگیرند. این قانون شامل ایرانیان غیر مسلمان نیز می گردد با این تفاوت که تشریفات طلاق مطابق آیین‌های دینی خودشان باید انجام شود

پس این نکته مهم است که در شروع فرآیند ثبت طلاق در ترکیه، زوج ایرانی، قوانین کشور ایران را انتخاب نمایند. به این صورت که برای پیگری طلاق به نمایندگی‌ های جمهوری اسلامی در ترکیه باید مراجعه کنند و در مرحله‌ بعد، زوجین باید مدارک زیر را کنسولگری ایران در ترکیه ارائه نمایند:

ارائه‌ اصل و کپی مدرک اقامتی، ارائه‌ اصل و کپی سند ازدواج (عقدنامه)، پرداخت هزینه‌ های مربوطه، تکمیل فرم‌ ها درخواست طلاق، ارائه‌ اصل شناسنامه و کپی کارت ملی، ارائه‌ اصل و کپی طلاق‌ نامه‌ی شرعی که توسط دفاتر نمایندگی‌ فوق‌ الذکر صادر شده‌اند، ارائه‌ اصل و کپی طلاق‌ نامه که به صورت رسمی ترجمه شده‌ است، اصل و کپی ترجمه‌ رسمی طلاق‌نامه‌ی محلی (بخش مذهبی طلاق)

نحوه تنظیم شکایت و پشتیبانی در درخواست طلاق به چه صورت است؟

مطمئنا مطرح کردن هر شکایتی در زمینه های حقوقی یا کیفری یا اداری، چه در ایران و چه در کشور ترکیه، به فراخور خود مستلزم پرداخت هزینه هایی شامل هزینه دادرسی و ثبت شکایت، هزینه های کارشناسی و غیره خواهد بود.

در پرونده ها مختلف دیده شده که زوجین خواهان طلاق، بعد از پرداخت تمام هزینه های مختلف و ثبت شکواییه، متاسفانه به دلیل نقص در مدارک یا عدم توجه به محتویات پرونده برای ارائه استدلال های قوی چه در مقام دفاع و چه در مقام مطالبه حق، دعوا یا شکایتش با قرار رد مواجه و علاوه بر هدر رفت هزینه، زمان زیادی را نیز صرف فعالیتی بیهوده نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
وکیل خانواده: ۸۷۱۳۲۳۳۳ - ۰۲۱