طلاق توافقی

طلاق توافقی نی نی سایت

طلاق یکی از آشنا ترین موضوعات مرتبط با امور خانواده می باشد که همواره شاهد وقوع آن در سراسر دنیا هستیم. وقوع طلاق در هر کشوری یک امر بدیهی می باشد که در کشورمان نیز سالانه حجم قابل توجهی از طلاق به ثبت می رسند.

زمانی که زن و مرد تمایلی به ادامه زندگی با یکدیگر نداشته باشد، می توانند با رعایت شرایط قانونی از هم جدا شوند.

سازش بهترین راه برای زوجینی می باشد که قصد جدایی از یکدیگر را دارند اما گاهی اوقات صلح و سازش بین زن و مرد تاثیر چندانی ندارد و تصمیم آن ها برای جدایی جدی می باشد. در واقع در مواردی می توان طلاق را راه حل مناسبی برای جدایی زن و مرد تلقی کرد.

اختلاف در هر نوع رابطه زوجیت وجود دارد اما گاهی اوقات اختلافات به اندازه ای می باشد که راهی جز جدایی برای زوجین باقی نمی ماند.

در واقع زوجه تحت هیچ شرایطی نمی تواند با همسر خود به ادامه زندگی مشترک بپردازد و در صورتی که حق طلاق با او باشد، می تواند از طریق مراجع قانونی درخواست طلاق دهد.

در قانون ایران، طلاق به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود که هر کدام از شرایط و ضوابط خاصی برخوردار است. طلاق ممکن است به صورت توافقی میان طرفین یا از جانب مرد یا زن صورت گیرد. طلاقی که به صورت توافقی انجام می شود، با رضایت طرفین صورت می گیرد و بدون مشکل خاصی زوجین از یکدیگر جدا می شوند.

طلاق توافقی مقررات و ضوابط خاصی دارد و اجرای آن مستلزم انجام مراحل و روند قانونی می باشد. در روابطی که مرد رضایتی بابت طلاق ندارد، زن با استفاده از روش های مختلف او را وادار به این امر می کند اما اگر طلاق به خواست مرد باشد، به راحتی و بدون رضایت زن انجام می شود.

تصور اغلب افراد این است که طلاق به صورت انحصاری در اختیار مردان است. اما در عمل این گونه نیست و تحت شرایطی زن می تواند از شوهر خود طلاق بگیرد.

در قانون حق طلاق با مرد می باشد اما به این معنا نیست که زن از این حق محروم شود. بلکه تحت یکسری شرایط قانونی، حق طلاق برعهده زن قرار می گیرد.

در طلاق توافقی زوجین می توانند علاوه بر موضوع جدایی در خصوص مسائلی مانند مهریه و نفقه به توافق برسند. در واقع باید وضعیت و شرایط پرداخت مهریه خانم بعد از طلاق مشخص شود و تا زمانی که موارد این چنینی تعیین تکلیف نشده باشند، شرایط برای جدایی طرفین به لحاظ حقوقی کمی دشوار می شود.

در ارتباط با موضوع طلاق معمولا زن و مرد به راحتی از هم جدا نمی شوند و با طی کردن مراحل قانونی و اخذ مجوز از دادگاه امکان جدا شدن آن ها وجود دارد اما در طلاق توافقی شرایط کمی متفاوت است و جدایی زوجین به ساده ترین شکل ممکن وجود دارد.

مراحل طلاق توافقی از زمان مراحل اولیه تا صدور رای معمولا بدون مشکل خاصی صورت می گیرد مگر آن که تصمیم یکی از طرفین بابت طلاق تغییر پیدا کند که در آن صورت شرایط جدایی زوجین نیز به تبع آن متفاوت می شود.

در مورد طلاق توافقی در نی نی سایت تبادل نظرات مختلفی وجود دارد و معمولا افرادی که تجربه چنین طلاقی را دارند، نظرات و پیشنهادات خود را بیان می کنند.

گاهی اوقات نظرات افراد در مورد طلاق توافقی در سایت مزبور کارساز می باشد اما در مواردی نیز منجر به بروز مشکلات فراوانی در این زمینه می شود.

در هر صورت در ادامه مطلب با سایت طلاق 24 همراه باشید تا توضیحات بیشتری در خصوص طلاق توافقی و همچنین نظرات و پیشنهادات مطرح شده در نی نی سایت ارائه دهیم.

طلاق توافقی

اطلاعاتی مختصر در مورد طلاق توافقی

طلاق توافقی یکی شایع ترین نوع طلاق در جامعه ما محسوب می شود و زن و مردی که قصد جدایی دارند، در اغلب مواقع اقدام به طلاق توافقی می کنند.

در این نوع طلاق همانطور که از نام آن پیدا است، زوجین با توافقاتی که از قبل با یکدیگر داشته اند، با طی کردن مراحل قانونی در دادگاه از یکدیگر جدا می شوند.

در طلاق توافقی رضایت طرفین شرط اصلی برای جدایی می باشد. در صورتی که یکی از طرفین برای طلاق راضی باشد اما طرف دیگر نظر مخالفی در این زمینه داشته باشد، طلاق به صورت توافقی رخ نمی دهد.

در واقع در این نوع طلاق زن و مرد باید در خصوص جدایی به توافق رسیده باشند و به شکل رضایتمند طلاق صورت گیرد.

با توجه به این که طلاق توافقی مراحل و شرایط سایر طلاق ها را ندارد و جدایی به راحت ترین شکل ممکن صورت می گیرد، زوجین برای جدایی طلاق توافقی را انتخاب می کنند.

البته بهتر است نحوه پرداخت مهریه زوجه نیز در طلاق توافقی تعیین گردد تا برای طرفین مشکلات حقوقی در آینده به وجود نیاید.

ممکن است که زوجین از همان ابتدا در خصوص طلاق به توافق و اجماع کلی نرسیده باشند. در واقع زوجه تمایل به طلاق دارد ولی زوج با این امر مخالف است که در این صورت امکان وقوع طلاق به صورت توافقی وجود دارد اما مستلزم انجام یک سری امور از سوی زوجه می باشد.

گاهی اوقات زوجه به واسطه تنفر و کراهتی که نسبت به همسر خود دارد، قصد طلاق داشته ولی شوهر وی تحت هیچ شرایطی با طلاق موافقت نمی کند.

در این صورت زن می بایست رضایت همسر خود بابت جدایی را جلب کند. در واقع زن می تواند با بخشش مهریه خود مرد را برای طلاق راضی کند که معمولا زوج مخالفاتی با این شرایط نمی کند.

بنابراین زوجه با بذل تمام یا بخشی از مهریه رضایت شوهر خود برای طلاق را جلب کرده که در نهایت طلاق به صورت توافقی به وقوع می پیوندد.

بعد از آن که زوجین به توافق کلی در مورد طلاق رسیدند، می بایست مراحل مندرج در قانون حمایت خانواده را طی کنند. حضور زوجین در برخی از مراحل طلاق الزامی است اما در مراحل بعدی خصوصا در مرحله حضور در دادگاه الزامی نمی باشد و وکیل طرفین می تواند به جای آن ها مراحل طلاق را انجام دهد.

نی نی سایت

درباره نی نی سایت

نی نی سایت یکی از شناخته شده ترین مجموعه های فعال در حوزه بچه داری و نحوه مراقبت از نوزادان می باشد. این مجموعه فعالیت چندین ساله در حوزه نحوه صحیح مراقبت از کودکان و مواردی از این قبیل دارد.

نی نی سایت با عنوان راهنمای بچه داری و بارداری شناخته می شود و اطلاعات لازم و ضروری را در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

در این سایت اطلاعات و آموزش های ضروری در خصوص نحوه نگهداری از نوزادان و مراقبت های ویژه در دوران بارداری داده می شود تا علاقه مندان به این موضوعات بتوانند آگاهی های لازم را در این زمینه کسب کنند.

مراجعه به نی نی سایت برای کلیه مادران باردار و افرادی که نوزاد دارند، توصیه می شود، زیرا می توانند از آموزش های مفیدی بهره مند شوند.

با توجه به این که دوران بارداری از جهات مختلف بسیار حائز اهمیت می باشد و خصوصا زنان باید اطلاعات کافی در این حوزه به اندازه کافی داشته باشند، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند مطالب مندرج در سایت مزبور را به طور دائم مورد پیگیری قرار دهند. لازم به ذکر است که موضوعات مطرح شده در نی نی سایت تنها به موارد فوق محدود نمی شود و در خصوص روابط زناشویی و نحوه صحیح روابط جنسی بین زوجین نیز اطلاعات کافی داده شده است.

در واقع اگر زن و شوهر در مورد مسائل جنسی یا سایر موارد مرتبط دچار مشکل شده باشند می توانند از طریق مشاوران فعال در این سایت راهنمایی های لازم را کسب کنند.

نی نی سایت بیشتر با هدف راهنمایی افراد در مورد مسائل بارداری، نحوه پرورش نوزدان و سایر مسائل دیگر در حال خدمات رسانی به عموم مردم می باشد.

پس چنانچه در مورد موضوعات مزبور نیاز به راهنمایی دارید، می توانید به نی نی سایت مراجعه کرده و اطلاعات لازم را کسب نمائید.

موضوعات مندرج در نی نی سایت

همانطور که گفته شد، موضوعات نی نی سایت بسیار متنوع هستند و به مسائل مهم و روز دنیا پرداخته می شود. البته بارداری و بچه داری جز موضوع اصلی این سایت به شمار می رود و از این حیث عنوان نی نی سایت برای آن در نظر گرفته شده است.

از جمله مهم ترین موضوعات مندرج در نی نی سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بارداری و اقدام
  • شیرخوار و نوپا
  • خردسال و کودک
  • اوقات فراغت
  • پدرانه و مادرانه
  • سلامت و تغذیه
  • خانواده
  • سبک زندگی و موفقیت
  • مد و دکوراسیون
  • و سایر موضوعات مهم روز دنیا

نی نی سایت در مورد دوران خردسالی و کودک اطلاعات لازم را در اختیار والدین قرار می دهد و از این جهت در صورت بروز مشکل می توان با کارشناسان سایت در ارتباط بود.

همچنین نی نی سایت به موضوعات مرتبط با سلامت و تغذیه می پردازد. در این دسته بندی به مواردی مانند مواد غذایی سالم و نحوه کاهش وزن و رژیم و دیگر موارد اشاره می شود.

از موضوعات دیگر مندرج در نی نی سایت می توان به سبک زندگی و موفقیت اشاره کرد. افرادی که علاقه مند به موضوعات این چنینی هستند، می توانند به بخش مربوطه مراجعه کرده و اطلاعات لازم را به دست آورند.

در این نوع دسته بندی به نحوه زندگی و موفقیت افراد مشهور و ثروتمند در دنیا پرداخته می شود و به نوعی تاریخچه آن ها مورد بررسی قرار می گیرد.

مد و دکوراسیون نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در نی نی سایت می باشد. مد و دکوراسیون علاقه مندان بسیار زیادی در کشورمان دارد و از این جهت اخبار و اطلاعات به روزی در این سایت قرار داده می شود.

نی نی سایت

تجربیات و نظرات دیگران در مورد طلاق توافقی در نی نی سایت

شاید برایتان جالب باشد که نی نی سایت به طلاق توافقی ارتباط داشته باشد اما امور مرتبط با خانواده یکی از موضوعات مطرح شده در این سایت است. به همین سبب موضوع طلاق نیز در سایت مزبور مورد بررسی قرار می گیرد و افراد مختلفی نظرات و تجربیات خود را در این زمینه بیان می کنند.

لازم به ذکر است که طلاق تنها موضوع مطرح شده در امور خانواده در نی نی سایت نمی باشد و در ارتباط با مواردی مانند مهریه، نفقه و غیره نیز تبادل نظر صورت گرفته است. در نی نی سایت بخشی تحت عنوان تبادل نظر وجود دارد و افراد مختلف در مورد موضوعات و مسائل روز جامعه با یکدیگر به گفتگو می پردازند.

در خصوص طلاق توافقی نیز نظرات مختلفی درج شده است که به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

یکی از کاربران در نی نی سایت نحوه طلاق توافقی را مورد پرسش قرار داده بود که کاربر دیگر این گونه پاسخ وی را داد: « دو تایی می رید دادگاه درخواست میدید. سند ازدواج و کل مدارک همراهتون باشه و بعد از مرحله درخواست و تمبر میرید پیش قاضی و تحویل میدین و دو تا تون رو می بره داخل اتاق و صحبت می کنه که راضی هستید و دلیل بعد می فرسته پیش مشاوره اونم سعی در تلاش زندگی مجدد رو داره. باید محکم و سفت باشی و کوتاه نیایی در صورتی که بفهمه یک درصد راضی به طلاق نیستی میگه برید دوباره نوبت مشاوره میده بهتون باید محکم باشید که تو یه جلسه تموم شه و بچه هم قرار پیش هرکدوم باشه توافق کرده باشین مشکلی نداره و نامه میده مشاور می بری پیش قاضی و تایید میشه و می بری برای محضر و نوبت طلاق می زنه و روز مشخصی را تعیین می کنه و می رید برای صیغه طلاق که جاری بشه. بعد هم به دادگاه میرید و مدارک را تحویل محضر می دید و در نهایت طلاق شما به صورت رسمی به ثبت می رسه.»

کاربری دیگر در مورد نحوه طلاق توافقی این چنین عنوان کرده بود: « زن و شوهر هر دو میرن پیش وکیل و به وکیل وکالت می دهند تا کارای مربوط به طلاق توافقی رو انجام دهد. فقط شناسنامه ها وکارت ملی و اصل عقدنامه یادتون نره که باخودتون ببرید. اگر اصل عقد نامه موجود نیست کپی از عقد نامه از دفتر خانه ای که ازدواج خود را به ثبت رسانیده اید را بگیرید. تکلیف مهریه و حضانت فرزند باید قبل از اجرای صیغه طلاق معلوم بشه.»

مشاوره حقوقی در مورد طلاق توافقی

طرح دعاوی خانواده پیچیدگی های خاص خود را دارند و قطعا داشتن اطلاعات و دانش حقوقی می تواند در این زمینه بسیار کارساز باشد. متاسفانه بسیاری از مسائل و مشکلات پیش آمده در حوزه طلاق به دلیل عدم اطلاع از راه و روش های قانونی و حقوقی می باشد و به همین جهت وجود وکیل و یا مشاور و کارشناس حقوقی مجرب می تواند در این زمینه موثر باشد.

در ارتباط با پرونده های طلاق، اخذ وکیل می تواند کمک فراوانی به شاکی نماید و در روند رسیدگی به پرونده تاثیر به سزایی خواهد داشت اما به دلایل مختلف ممکن است دسترسی به وکیل برای پرونده طلاق وجود نداشته باشد.

مثلا شاکی زمان کافی برای طرح دعوا ندارد و یا حق الوکاله سنگین وکلا مانع از این کار می شود. در این صورت بهترین گزینه برای طرح شکایات مرتبط با طلاق، مشاوره های حقوقی به صورت آنلاین و تلفنی است.

مشاوره های حقوقی آنلاین یا تلفنی مزیت های فراوانی دارد که برخورداری از شرایط مناسب اطلاعات حقوقی امکان پذیر است. از طریق مشاوره حقوقی می توان اطلاعات لازم در مورد طلاق توافقی را کسب کرد.

در واقع با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن می توان درخواست طلاق را از این روش طرح کرد.

طلاق توافقی

سایت طلاق 24 با بهره مندی از مشاوران و کارشناسان مجرب و متخصص در امور خانواده و ارائه خدماتی نظیر مشاوره های تخصصی حقوقی، می تواند شما را در تمامی مراحل ثبت طلاق توافقی راهنمایی نماید.

مشاوره حقوقی در ارتباط با طلاق توافقی توسط سایت طلاق 24 به صورت تخصصی انجام می شود و یقینا به راحتی می توانید اقدام به ثبت طلاق نمایید. همچنین تهیه و تنظیم انواع دادخواست طلاق با موضوعات گوناگون به صورت کاملا تخصصی توسط این سایت صورت می گیرد.

در هر صورت برای کسب مشاوره حقوقی در مورد طلاق توافقی و تنظیم انواع اوراق قضایی مرتبط با امور خانواده می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نی نی سایت در چه حوزه هایی فعالیت می کند؟

نی نی سایت مرجعی تخصصی در ارتباط با راهنمایی بارداری و بچه داری می باشد که البته در خصوص مسائلی مانند امور خانواده، سلامت و تغذیه و غیره در حال فعالیت می باشد.

آیا موضوعاتی مانند طلاق توافقی در نی نی سایت مطرح است؟

بله، البته در خصوص طلاق توافقی در نی نی سایت کاربران مختلف نظرات و تجربیات خود را بیان می کنند و در این زمینه به تبادل نظر با هم می پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
وکیل خانواده: ۸۷۱۳۲۳۳۳ - ۰۲۱