راهنمای طلاق

بهترین وکیل خانم طلاق در تهران کیست؟

پیش از پرداختن به وکیل خانم طلاق در تهران باید گفت طلاق راهی است که منجر به جدایی زن و شوهر و در نهایت پایان رابطه زوجیت می‌گردد. طلاق انواع مختلفی دارد که بر حسب درخواست دهنده می‌تواند به صورت یکطرفه یا دو طرفه صورت گیرد.

طلاق را می‌توان یکی از مهم‌ترین دعاوی خانواده در نظر گرفت. با بررسی پرونده‌های تشکیل شده در مجتمع قضایی خانواده می‌توان به وضوح به حجم بالای طرح دعاوی طلاق پی برد. طلاق بر حسب نظر زوجین می‌تواند به شکل توافقی و یا با ارائه درخواست آن از طرف زن یا مرد انجام شود.

نوشته های مشابه

علی رغم این که موضوع طلاق در مسائل شرعی، امری ناپسند تلقی شده است، اما همواره شاهد وقوع آن در جامعه هستیم. زن و شوهری که دیگر نمی‌توانند رابطه مشترک را ادامه دهند، به لحاظ قانونی راهی جز طلاق برای آن‌ها وجود ندارد.

البته راه‌های دیگری به منظور پایان دادن به رابطه زوجیت در قانون عنوان شده است که رایج‌ترین آن، طلاق می‌باشد. مراحل و فرآیندی که برای طلاق تعیین شده است، تقریبا طولانی است و متقاضیان طلاق باید پروسه مختلفی را جهت صدور حکم طلاق طی کنند.

مراجع قضایی تنها به صرف این که دادخواستی در ارتباط با طلاق ثبت شده است، گواهی عدم امکان سازش را صادر نمی‌کنند، بلکه بایستی پیش از ثبت دادخواست طلاق، مراحلی که در قانون عنوان شده است، بی کم و کاستی طی شود.

با توجه به اهمیت موضوع طلاق و این که افراد متقاضی طلاق می‌خواهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون مشکل خاصی، از همسر خود طلاق بگیرند، اقدام به اخذ وکیل می‌کنند.

در جامعه ما، تقریبا تمامی وکلا، وکالت دعاوی طلاق را بر عهده می‌گیرند و در این صورت به منظور وکالت در امور طلاق، بایستی به وکیل خوب و ماهر مراجعه کنید.

با گرفتن وکیل در دعاوی طلاق، کلیه مراحل و فرآیند طلاق، توسط وکیل انجام می‌شود و از این حیث می‌توانید در زمان کوتاهی از همسر خود طلاق بگیرید. عموما موکلین در انتخاب وکیل برای دعاوی طلاق، دچار تردیدهایی می‌شوند و نمی‌دانند که از چه وکیلی در این زمینه کمک بگیرند.

جدای از بحث گرفتن وکیل برای پرونده‌های طلاق، اخذ مشاوره حقوقی در این زمینه می‌تواند بسیار کارایی داشته باشد. حتی اگر شرایط گرفتن وکیل را ندارید، جهت انجام مراحل طلاق می‌توانید با مشاوره‌هایی که دریافت می‌کنید، اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهید.

وکیل طلاق کیست؟

وکیلی که به صورت تخصصی، در امور مرتبط با طلاق فعالیت نموده و در اغلب مواقع، وکالت در این دعاوی را بر عهده می‌گیرد، تحت عنوان وکیل طلاق شناخته می‌شود.

علی رغم این که پایه و اساس وکالت در ایران، تخصصی نیست و وکلا دادگستری امکان وکالت در تمامی دعاوی قضایی را دارند، اما در این بین نیز وکلایی هستند که به صورت تخصصی عمل می‌کنند و در این صورت به آن‌ها وکیل تخصصی یا وکیل متخصص می‌گویند.

گفتنی است که تفاوت زیادی بین وکیل متخصص با وکیل غیر متخصص وجود ندارد. در ارتباط با موضوعات طلاق، وکیلی که سابقه چندین ساله در رسیدگی به دعاوی طلاق را دارد و با وکیلی که بدون داشتن سابقه به چنین پرونده‌هایی رسیدگی می‌کند، از جهات مختلف بین این وکلا تفاوت وجود دارد.

اگر در امور طلاق به دنبال وکیل هستید، جدای از بحث داشتن مهارت و تسلط به قوانین، تخصصی عمل کردن وکیل باید برایتان دارای اهمیت باشد. پر واضح است که وکیل طلاق، دارای تجربه بیشتری نسبت به سایر وکلا است و در این زمینه می‌تواند موکلین خود را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کند.

وکیل طلاق تمام تمرکز خود را بر روی دعاوی طلاق می‌گذارد و به جز این دعاوی، پرونده‌های دیگری را در دستور کار خود قرار نمی‌دهد. در واقع می‌توان گفت که وکیل طلاق، رسیدگی به دعاوی مانند طلاق توافقی، طلاق از طرف مرد و طلاق از جانب زوجه را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

لازم به ذکر است که عنوان تخصصی هر حوزه حقوقی را می‌توان تنها برای وکلا متخصص در نظر گرفت. وکیلی که علاوه بر دعاوی طلاق، به دعاوی ملکی، کیفری، مالیاتی و غیره رسیدگی می‌کند، نمی‌توان عنوان وکیل طلاق را برای این دسته از وکلا در نظر گرفت.

بنابراین وکیل طلاق، به وکیلی گفته می‌شود که تنها وکالت در این دعاوی یعنی طلاق را به شکل تخصصی انجام می‌دهد. در هر صورت انتخاب شما به منظور گرفتن وکیل در پرونده طلاق، حتما وکیل با سابقه و تخصصی باشد.

وکیل خانم طلاق توافقی

وکیل طلاق به چه پرونده‌هایی رسیدگی می‌کند؟

در بخش قبل، نگاه کلی به وکیل طلاق داشتیم و عنوان شد که وکلا دادگستری که وکالت در دعاوی طلاق را به صورت تخصصی انجام می‌دهند، به آن وکیل طلاق گفته می‌شود. حال در این بخش قصد داریم تا به بررسی این موضوع بپردازیم که چه پرونده‌هایی توسط وکیل طلاق، رسیدگی می‌شود.

باید گفت که وکیل طلاق، مستقیما و اختصاصا به دعاوی طلاق رسیدگی می‌کند. وکلایی که به آن‌ها وکیل طلاق می‌گویند، به غیر از این دعاوی، هیچکدام از دعاوی قضایی دیگری را برای آن‌ها وکالت نمی‌کنند. زن و شوهری که قصد طلاق گرفتن دارند، در صورت تمایل داشتن برای گرفتن وکیل، می‌توانند به وکیل طلاق مراجعه کنند.

در پاسخ به سوال مزبور، می‌توان گفت که وکیل طلاق، به پرونده‌هایی زیر به شکل تخصصی، رسیدگی می‌کند:

  • طلاق توافقی
  • طلاق از طرف مرد
  • طلاق از طرف زن

این دعاوی، جز پرونده‌هایی هستند که رسیدگی به آن به شیوه تخصصی در دستور کار وکلا طلاق است. در صورتی که قصد گرفتن طلاق به صورت توافقی و یا طلاق به شکل یک طرفه را دارید، با مراجعه به وکیل طلاق، دیگر نگران هیچ چیز نباشید و وکلا متخصص در این زمینه، توانایی را دارند که مطابق با خواسته شما وکالت در این دعاوی را بر عهده بگیرند.

در صورتی که با مراحل قانونی طلاق آشنایی ندارید، برای آن که با مشکلاتی در حین رسیدگی به پرونده طلاق، مواجه نشوید، ضروری است که مراجعه به وکیل و به نحوی انتخاب وکیل متخصص طلاق را در دستور کار خود قرار دهید.

وکیل خانم در دعاوی طلاق بهتر است یا وکیل آقا؟

برای برخی از موکلین، انتخاب وکیل آقا و خانم در مورد برخی از پرونده‌ها، دارای اهمیت است. انتخاب وکیل خانم و یا آقا، بیشتر در پرونده‌های خانواده خصوصا دعاوی طلاق مطرح می‌شود. با توجه به حساسیتی که دعاوی طلاق دارند، لازم است تا حتی الامکان در این زمینه وکیل داشته باشید.

یکی از سوالات رایجی که در این زمینه مطرح می‌شود، آن است که در ارتباط با دعاوی طلاق، وکیل خانم طلاق در تهران یا سایر شهرها بهتر است یا وکیل آقا؟ در پاسخ به این سوال، باید گفت که در مورد وکالت در انواع دعاوی قضایی، تفاوت خاصی بین وکیل آقا و وکیل خانم نمی‌کند و مبنای موکلین بایستی میزان توانایی و مهارت وکیل باشد.

در بسیاری از مواقع، عملکرد وکیل خانم از وکیل آقا بهتر است و بالعکس. اما با توجه به این که شرایط دعاوی خانواده با سایر دعاوی، متفاوت است، در این صورت موکلین برایشان اهمیت دارد که وکیلی که انتخاب می‌کنند، خانم است یا آقا.

نظرات مختلفی پیرامون این مسائل مطرح می‌شود و همواره تردیدهایی وجود دارد که برای وکالت در دعاوی طلاق، وکیل خانم عملکرد مناسب‌تری دارد یا وکیل آقا به بهترین شکل ممکن می‌تواند اقدامات لازم را انجام دهد.

نظریات انتخاب وکیل خانم در دعاوی طلاق

نظرات و پیشنهادات مختلفی در مورد انتخاب وکیل خانم در پرونده‌های طلاق مطرح می‌شود. در این صورت عمده نظریاتی که افراد در مورد انتخاب وکیل خانم ارائه می‌دهند، عبارتند از:

  • دقت وکلای خانم در بررسی جوانب مختلف پرونده طلاق بیشتر است.
  • عموما خانم‌ها برای آن که پرونده طلاق نتیجه مطلوبی به همراه داشته باشد، به دنبال راه‌های غیر قانونی نیستند.
  • درک بالای خانم‌ها در مورد بعد احساسی رسیدگی به پرونده بیشتر است.
  • در مورد پرونده‌های خانوادگی تا حد زیادی به مشکلات موکل توجه می‌کنند و سعی دارند اینگونه مسائل را در بررسی پرونده لحاظ کنند.
  • امکان برقراری ارتباط صمیمانه با وکیل خانم در پرونده‌های طلاق بهتر است.
  • حوصله وکیل خانم برای توجه به توضیحات و مشکلات موکل به مراتب بیشتر است.

موارد بالا، نظرات مختلفی است که غالبا در انتخاب وکیل خانم طلاق مطرح می‌شود. این نظراتی که مطرح می‌شود، نمی‌‌توان آن‌ها را رد یا تایید نمود. اما در هر صورت می‌توان گفت که احساسی عمل کردن وکلای خانم در این قبیل پرونده‌ها در مقایسه با وکلا آقا بیشتر اشت.

دعاوی خانواده از جمله طلاق، نیازمند آن است که از ابعاد احساسی آن بیشتر مورد بررسی قرار گیرد. در واقع یک وکیل باید در مورد طلاق، پیش از آن که اقدامی را در راستای طرح این دعاوی در دادگاه انجام دهد، بایستی در وهله اول، پیشنهاداتی را ارائه دهد که منجر به عدم گرفتن طلاق از سوی متقاضیان گردد.

پرونده وکیل خانم طلاق

نظریات انتخاب وکیل آقا در دعاوی طلاق

پیشنهادات و نظریاتی که پیرامون دعاوی طلاق به منظور انتخاب وکیل آقا مطرح می‌شود، در این بخش به آن اشاره می‌شود. در خصوص انتخاب نمودن وکیل خانم، موضوعات مختلفی مطرح می‌شود که به آن‌ها اشاره کردیم.

در هر صورت، نظر افراد دیگر جهت انتخاب وکیل آقا آن هم برای وکالت در دعاوی طلاق، به شرح زیر است:

  • شرایط و وضعیت جسمی و روحی آقایان قوی تر است و از این جهت می‌توانند در برابر قاضی از موکل خود بهترین دفاع را انجام دهند.
  • وکلای مرد در بررسی و رسیدگی به پرونده احساسی عمل نمی‌کنند، همین موضوع سبب شده تا نتیجه پرونده طلاق به نفع موکل تمام شود.
  • برای پیشرفت و به نتیجه رسیدن پرونده هر کاری را انجام می‌دهند. البته منظور از انجام هرکاری، روش‌های قانونی حل و فصل پرونده است.
  • وکیل آقا در حل و فصل پرونده مهارت و تجربه بالایی دارند.
  • وکلای آقا به طور معمول در رسیدگی به پرونده‌های طلاق بهتر عمل می‌کنند و در نتیجه می‌تواند تا حد زیادی به نفع موکلین باشد.
  • وکیل آقا هوش بالایی دارد و می‌تواند با ارائه ترفند‌های گوناگون، دادگاه را در جهت صدور رای به نفع موکل خود ترقیب کند.

در دعاوی طلاق، معمولا موکلین در انتخاب وکیل به این صورت عمل می‌کنند که اگر موکل خانم باشد، وکیل خانم و در صورت آقا بودن موکل، وکیل مرد انتخاب می‌شود. در طلاق‌هایی که به صورت توافقی است، دیگر انتخاب وکیل خانم و آقا چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

می‌توان اینگونه بیان کرد که در انتخاب وکیل، نباید به خانم یا آقا بودن وکلا توجه داشته باشید. همیشه معیار شما برای انتخاب وکیل، میزان مهارت و توانایی وکیل در رسیدگی به پرونده طلاق باشد. بنابراین نوع جنسیت وکیل، تحت هیچ عنوان نباید معیار اصلی شما در تعیین وکیل مورد نظرتان باشد.

ویژگی‌های بهترین وکیل خانم طلاق

بهترین وکیل همواره وکلای آقا نیستند، بلکه در بسیاری از پرونده‌ها شاهد آن هستیم که وکلا خانم عملکرد بسیار مناسبی دارند و باعث می‌شود تا پرونده بهترین نتیجه ممکن را داشته باشد.

طبق بررسی‌های صورت گرفته، غالبا در امور طلاق، وکلای خانم عملکرد بهتری دارند و این موضوع سبب شده است تا موکلین انتخابشان در انتخاب وکیل برای طلاق، عموما وکلای خانم باشد.

یک وکیل در هر حوزه حقوقی، زمان بهترین است که بتواند وظایف و تعهدات خود در قابال موکل را انجام دهد. صرف این که نتیجه پرونده به نفع موکل بوده و یا برعلیه او باشد، نمی‌تواند معیار دقیق و منظقی برای آن که بتوان وکیل مورد نظر را در زمره بهترین وکلا دادگستری قرار داد.

در هر حال، موارد زیر به عنوان ویژگی‌های وکیل خوب خانم در دعاوی طلاق، محسوب می‌شود:

  • اجرای صحیح تعهدات طبق قرارداد وکالت
  • انجام مراحل طلاق بر اساس اصول تعیین شده
  • ارائه پیشنهدات و راهکارهای مناسب برای جلوگیری از وقوع طلاق بین موکل با همسر او
  • انجام تمامی فرآیند قانونی به منظور رسیدن موکل به تمامی حق و حقوق قانونی
  • اولویت قرار دادن مصالح موکل
  • دفاعیات مناسب در دادگاه
  • گفتگو با طرف دیگر دعوا جهت جلوگیری از طلاق
  • تنظیم به موقع اوراق قضایی

یک وکیلی که از نظر موکین می‌تواند بهترین وکیل در دعاوی طلاق باشد، بایستی از ویژگی‌های مزبور برخوردار باشد. در واقع خصوصیات وکیل خانم متخصص در دعاوی طلاق می‌تواند با این موارد در تناسب باشد.

در درجه اول، وکیل باید منافع موکل خود را در اولویت قرار دهد. در پرونده‌های طلاق بسیار این موضوع مشهود است که وکیل باید بدوا اقداماتی را انجام دهد که از طلاق گرفتن طرفین خودداری کند.

حال اگر وکیل طلاق متوجه شد که دیگر امکان سازش بین زوجین وجود ندارد، در نهایت مطابق با خواسته موکل، در این زمینه اقدام کند. زمانی که وکالت در پرونده طلاق به وکیل خانم طلاق در تهران داده می‌شود، برای این که چنین وکیلی از منظر موکل، بهترین وکیل باشد، بایستی هر اقدام لازم به منظور آن که موکل به خواسته خود برسد را انجام دهد.

انجام دفاعیات در دادگاه چه به صورت شفاهی و چه تنظیم لایحه، از جمله وظایف اصلی وکلا محسوب می‌شود. در دعاوی طلاق خصوصا طلاق توافقی، وکلا تمامی مراحل طلاق را بدون حضور موکل انجام می‌دهند و یکی از اهداف موکلین برای گرفتن وکیل در دعاوی طلاق، این است که وکیل به جای آن‌ها امور لازم برای طلاق را انجام دهد.

وکیل خانم طلاق از طرف مرد

وکیل خانم طلاق توافقی در تهران

یکی از انواع طلاق که وقوع آن در بین زوج‌های متقاضی طلاق، رایح است، طلاق توافقی است. در طلاق توافقی، در مورد جدا شدن زوجین، رابطه دو ظرفه وجود دارد؛ بدین معنا که زوجین با رضایت خود برای طلاق اقدام می‌کنند.

علی رغم این که طلاق توافقی، ساده‌ترین نوع طلاق است، اما مراحلی دارد که لازم است تا انجام آن‌ها به صورت کامل توسط متقاضیان انجام شود.

اگر برای طلاق توافقی، وکیل گرفته باشید، وکیل به نمایندگی از شما، تمامی فرآیند مربوطه را انجام می‌دهد. از جمله مراحل طلاق توافقی می‌توان به حضور در جلسات مشاوره پیش از طلاق، نگارش دادخواست طلاق و ثبت آن با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و انجام مراحل دادرسی اشاره نمود.

طبق قانون حمایت خانواده، پیش از آن که دادخواست طلاق ثبت شود، انجام مراحل مربوط به جلسات مشاوره برای طلاق توافقی الزامی است. وکیل خانم طلاق توافقی در تهران، به جهت آن که متخصص در این امور بوده و سابقه طولانی در وکالت دعاوی طلاق دارد، می‌تواند مراحل پرونده طلاق را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

برخی از زوجین با تصور این که طلاق توافقی، مراحل خاصی ندارد، اقدام به ثبت درخواست طلاق می‌کنند، اما در حین انجام فرآیند طلاق دچار مشکلاتی شده و نمی‌توانند مطابق با انتظار خود اقدامی را در راستای طلاق انجام دهند.

در صورتی که تمایل دارید تا زمان مناسب و بدون آن که موانعی بر سر پرونده طلاق به وجود آید، با وکیل خوب خانم که متخصص در امور طلاق باشد، کمک بگیرید.

در شهر تهران، وکلای متخصص خانم در دعاوی طلاق، زیاد هستند و می‌توانید با مراجعه به چنین وکلایی و انعقاد قرارداد وکالت با آن‌ها، وکالت در پرونده طلاق را بر عهده آن‌ها قرار دهید.

وکیل خانم طلاق با درخواست از طرف مرد در تهران

نوع دیگری از طلاق به صورت طلاق از طرف مرد است. همیشه طلاق به صورت توافقی نیست و گاهی درخواست طلاق از طرف مرد مطرح می‌شود. زوج در مقایسه با زوجه برای طلاق، کار راحت‌تری دارد و تنها با پرداخت حقوق مالی همسر خود می‎‌توان از او طلاق بگیرد.

طلاق از طرف مرد، نیازمند ارائه دلیل نیست و مردم این امکان را دارد که بدون دلیل هم از همسر خود قانونا جدا شود. در صورتی که قصد طلاق گرفتن از همسرتان را دارید، می‌توانید با انتخاب وکلای خانم در این زمینه به اهداف خود برسید. وکیل خانم طلاق از طرف مرد در تهران این توانایی را دارد که وکالت در پرونده شما را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

طلاقی که از طرف آقا درخواست می‌شود، لازم است تا تا زمان صدور حکم طلاق، مراحل قانونی آن انجام شود. وکیل خانم طلاق، به دلیل آن که چندین سال تجربه وکالت در این قبیل پرونده‌ها را دارد، می‌تواند به موکلین خود کمک کند تا بتوانند بدون مشکل خاصی از همسرشان طلاق بگیرند.

در طلاق از جانب زوج، دادگاه‌ها حساسیت خاصی نسبت پرداخت حق و حقوق مالی همسران خود دارند. در صورتی که حق و حقوق زوجه مانند نفقه، مهریه یا سایر حقوق او هنوز پرداخت نشده باشد، دادگاه حکم طلاق را صادر نمی‌کند. صدور حکم طلاق از جانب شوهر منوط به پرداخت کلیه حقوق زوجه یا توافق طرفین در این زمینه است.

وکیل خانم طلاق از طرف زن

وکیل خانم طلاق از طرف زوجه در تهران

بانوان متاهل در صورتی که تمایل به طلاق گرفتن از همسر خود را داشته باشند، می‌توانند در صورتی که از شرایط قانونی برخوردار باشند، این اقدام را انجام دهند. طلاق از طرف زوجه منوط به ارائه دلایل موجه است. خانمی که قصد طلاق گرفتن دارد، باید دلایلی را برای دادگاه عنوان کند که این دلایل زمینه قانونی داشته باشد.

علی رغم این که در طلاق باید رضایت شوهر وجود داشته باشد، اما اگر زوجه دلایل منطقی و قانونی برای طلاق داشته باشد، در صورت عدم رضایت شوهر نیز امکان صدور حکم طلاق وجود دارد. با گرفتن وکیل خانم طلاق در تهران، وکیل شما تمامی اقدامات لازم برای آن که بتوانید به روش قانونی از همسر خود جدا شوید را انجام می‌دهد.

ارائه دادخواست طلاق به دادگاه بدون اشاره به دلایل موجه، منجر به رد دادخواست می‌شود. هر دلیلی که زوجه در دادخواست طلاق اشاره می‌کند، دلیلی بر تایید آن توسط دادگاه نیست.

مواردی مانند نپرداختن نفقه از طرف شوهر، وکالت در طلاق، عسر و حرج و غایب بودن شوهر از زندگی به مدت حداقل چهار سال از جمله دلایل قانونی و موجه طلاق از جانب زوجه است.

اگر خانم از شوهر خود وکالت در طلاق داشته باشد، قانونا زوجه می‌تواند بدون توجه به رضایت یا عدم رضایت شوهر، مراحل قانونی طلاق را در دادگاه انجام دهد. ارائه وکالت طلاق به زوجه به منزله رضایت کامل زن برای طلاق گرفتن در هر زمانی است. البته وکالت نامه طلاق باید به صورت بلاعزل تنظیم شده باشد.

چگونه وکیل خانم طلاق در تهران پیدا کنیم؟

انتخاب وکیل در هر موضوع و پرونده‌ای ممکن است که برای موکلین با مشکلاتی همراه باشد. در ارتباط با دعاوی طلاق نیز گاهی موکلین دچار مشکلاتی می‌شوند. در هر صورت اگر پیرامون دعاوی طلاق در شهر تهران به دنبال بهترین وکیل خانم هستید، می‌توانید با سامانه طلاق 24 در ارتباط باشید.

در این سامانه، وکلای متخصص و مجرب در حوزه طلاق وجود دارند که می‌توانید با در ارتباط بودن با چنین وکلایی، مشکلات خود در زمینه طلاق را حل و فصل کنید.

علی رغم این که در شهرهای بزرگ نظیر تهران، پیدا کردن وکیل خانم برای بر عهده گرفتن وکالت در پرونده طلاق، در اغلب مواقع مشکل است، اما طلاق 24 شرایطی را برایتان فراهم نموده است که با بهترین وکلا در ارتباط باشید.

امکان اخذ مشاوره حقوقی پیرامون امور طلاق در سامانه وجود دارد که در هر صورت چه برای گرفتن وکیل و چه اخذ مشاوره حقوقی، پیشنهاد می‌شود که با کارشناسان حقوقی ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
وکیل خانواده: ۸۷۱۳۲۳۳۳ - ۰۲۱