دادخواست های خانواده

دادخواست طلاق توافقی چگونه است؟

پس از موافقت زوجین به وقوع طلاق توافقی و توافق کامل بر سر نفقه، مهریه، حضانت فرزندان، ملاقات فرزندان، جهیزیه و به طور کلی تمامی مسائل مربوط به زوجیت و حقوق زوجه و همچنین توافق بر اصل طلاق، زوجین قادر خواهند بود با مراجعه به وکیل متخصص طلاق توافقی، تشریفات طلاق توافقی را به سرعت شروع کرده و به انجام رسانند.

اولین قدم برای طی فرآیند طلاق توافقی، تنظیم دادخواست این نوع طلاق می باشد. لازم به توضیح است همکنون با اجباری شدن مشاوره و غربالگری قبل از آغاز فرآیند طلاق توافقی، تسریع در انجام آن کمی با مشکل مواجه شده و حتی از عهده وکلای دادگستری نیز خارج گردیده است.

در خصوص دادخواست طلاق توافقی باید به این مطلب اشاره نمود که متن دادخواست این نوع طلاق، از اهمیت خیلی بالایی برخوردار نیست و در تنظیم آن نباید خیلی وقت وفکر خود را مشغول کرد و وسواس نشان داد.

بنابراین ضرورتی ندارد که زوجین یا وکلای محترم آن ها در متن دادخواست جزئیات کامل توافق های زوجین از جمله توافق نامه طلاق توافقی را منعکس نمایند و صرفا دادخواست طلاق توافقی ساده در این مرحله کافی خواهد بود و توصیه می شود، ارائه شرح کامل توافقات زن و شوهر، حتی در صورتی که صورتجلسه طلاق توافقی قبل از دادخواست تنظیم شده باشد، به مرحله مشاوره دادگاه یا حضور نزد قاضی موکول گردد.

در صورتی که شما نیز از مخاطبین محترم طلاق 24 هستید و قصد طلاق توافقی با همسرتان را دارید، می توانید با دنبال نمودن این مقاله با نحوه و چگونگی تنظیم دادخواست و تشریفات طلاق توافقی آشنا شده و تصمیم خود را جهت ادامه زندگی مشخص نمایید. از شما دعوت می کنیم ادامه مطالب را دنبال بفرمایید.

دادخواست طلاق توافقی

مراحل انجام طلاق توافقی به چه شکل است؟

لازم به توضیح است که طی مراحل طلاق توافقی از دو حالت خارج نمی باشد. یا این که مراحل انجام و پگیریی فرآیند طلاق توافقی با وکیل دادگستری است که در این صورت وکیل متخصص مسائل خانواده، قبل از تقدیم دادخواست طلاق از طریق دفاتر خدمات قضایی یا سامانه وکلا به دادگاه، توافقات صورت گرفته زوجین و مندرجات آن را در خصوص نفقه، مهریه، اجرت المثل، حضانت و آن چه قرار است بین زن و شوهر تبادل شود صورتجلسه می کند و متن این توافق نامه طلاق توافقی را در دفتر خود بایگانی می نماید.

وکیل دادگستری بعد از ارائه دادخواست طلاق توافقی و پس از ارجاع دادخواست به شعبه، جزئیات کامل توافق های زوجین را به دادگاه اعلام می نماید که این توافقات در متن رای طلاق توافقی منعکس می گردد. تنظیم متن این صورتجلسه بسیار حائز اهمیت است.

در حالت دوم، مراحل انجام طلاق توافقی بدون حضور وکیل دادگستری است. در این روش نیز زن و شوهر با داشتن مدارک لازم طلاق توافقی به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در هر نقطه از کشور مراجعه می نمایند و با ارائه مدارک، صرفا اعلام می نمایند که خواسته دادخواست آن ها طلاق توافقی می باشد.

معمولا در دفاتر خدمات قضایی متن آماده ای تنظیم گردیده که زوجین به صورت الکترونیکی آن را امضاء خواهند کرد. در این مرحله نیز لازم نیست همه توافق های خود را که حتی از قبل آماده کرده اید در متن دادخواست طلاق توافقی لحاظ نمایید.

هر چند می توانید توافق نامه ای را که بین خودتان یا در دفتر اسناد رسمی صورتجلسه کرده اید در صورت تمایل به دفتر خدمات قضایی تحویل دهید تا آن را به عنوان ضمایم به دادخواست پیوست کند ولی همان گونه که اشاره شد، مطلوب تر است فقط دادخواست ساده طلاق توافقی را امضا کنید و ارائه متن توافقات خود را به دادگاه و مرحله مشاوره و نزد قاضی موکول کنید.

به این نکته مهم حتما توجه داشته باشید، که ارائه دادخواست طلاق توافقی و امضاء آن تکلیفی برای زوجین ایجاد نخواهد کرد و در صورت پشیمانی یکی از آن ها و یا عدم پیگیری یکی از زوجین، پرونده طلاق منتفی شده محسوب و بسته خواهد شد.

نمونه ای از ساده ترین حالت دادخواست طلاق توافقی

خواهان: خانم سپیده …………….

خوانده: آقای مهدی ………….

وکیل خواهان: سامیار …..وکیل پایه یک دادگستری

تعیین خواسته و بهای آن: تقاضای صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی)

دلایل و منضمات دادخواست:

  • رونوشت مصدق شناسنامه زوج و زوجه
  • رونوشت مصدق سند نکاحیه
  • وکالت نامه

شرح دادخواست

ریاست محترم دادگاه خانواده استان ….

با سلام و مراتب احترام

به استحضار عالی می رساند موکل از تاریخ 20/10/1388 به موجب سند رسمی ازدواج به شماره ………… به عقد دائم خوانده محترم آقای ………… درآمده است. متاسفانه به دلیل مشکلات به وجود آمده در زندگی زناشویی و عدم تفاهم در تداوم آن، ادامه زندگی مشترک برای زوجین امکان پذیر نمی باشد. لذا از حضرتعالی تقاضامندم نسبت به صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی) دستورات مقتضی را صادر بفرمایید.

با تشکر وتقدیم احترام.

سامیار…. وکیل پایه یک دادگستری

طلاق توافقی

​نمونه ای از دادخواست طلاق توافقی با بخشش کل مهریه

خواهان: سپیده ……

خوانده: مهدی ……

وکیل: سامیار…. وکیل پایه یک دادگستری

تعیین خواسته و بهای آن: تقاضای صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی- طلاق خلع)

دلایل و منضمات دادخواست:

  • تصویر مصدق سند نکاحیه
  • تصویر مصدق شناسنامه و کارت ملی
  • وکالت نامه

شرح دادخواست

ریاست محترم دادگاه خانواده استان ……

با سلام و تقدیم مراتب احترام

به استحضار عالی می رساند خانم ………. و آقای ………. در تاریخ 20/5/1381 به موجب سند ازدواج به شماره ………… در دفترخانه ….. تهران با تعداد ……… عدد سکه تمام بهار آزادی به عقد دائم یکدیگر درآمده و تا کنون زندگی مشترکی نداشته اند. اکنون به دلیل عدم تفاهم در زندگی و عدم سازش، توافق به جدایی از یکدیگر نموده اند و زوجه کلیه حق و حقوق قانونی و مهریه اش را به زوج بذل نموده است. لذا مستدعی است تا ضمن رسیدگی حکم مقتضی بر عدم امکان سازش نامبردگان را صادر بفرمایید.

با تشکر وتقدیم احترام.

سامیار …. وکیل پایه یک دادگستری

نکاح

برای طلاق توافقی چه مزایا و چه معایبی می توان تصور کرد؟

مهمترین مزیت طلاق توافقی نسبت به دیگر روش های طلاق، کوتاه بودن انجام تشریفات آن است. طلاق توافقی معمولا ظرف 4 ماه مراحل قانونی آن به پایان می رسد در حالی که بسیاری از پرونده های طلاق های غیر توافقی، سال ها در راه روهای پر پیچ و خم دادگاه ها باید تلاش کرد و هزینه صرف نمود تا بتوان آن را خاتمه داد.

در این نوع طلاق از آن جایی که بر سر موضوعات اساسی توافق نهایی صورت می گیرد، معمولا دعاوی دیگری به پرونده طلاق توافقی اصلی اضافه نخواهد شد و خانواده های زوجین در این شرایط معمولا با هم درگیر نشده و معمولا نزاعی در این نوع طلاق صورت نمی گیرد و در نتیجه، حرمت زوجین وخانواده های آن ها حفظ خواهد شد.

از دیگر مزایای طلاق توافقی، این است که گواهی عدم امکان سازش، تا ۳ ماه اعتبار خواهد داشت و در این مدت نسبتا طولانی، امکان سازش مجدد زوجین و حفظ و بازگشت به زندگی وجود دارد و از این رو می توان بیان داشت که شاید طلاق توافقی، گاهی منجر به بازگشت زوجین به زندگی مشترک هم بشود.

در کنار تمام مزایا و خوبی های طلاق توافقی، این سبک جدایی، معایبی نیز به همراه دارد. مثلا ممکن است زن و شوهر به تعهدات خود عمل ننمایند.

ماده ۱۱۲۹ قانون مدنی در این خصوص بیان داشته:” در صورت خودداری شوهر از پرداخت نفقه و عدم امکان اجرای حکم محکمه و الزام او به دادن نفقه، زن می‌تواند برای طلاق به حاکم رجوع کند و حاکم شوهر را اجبار به طلاق می‌کند همچنین است در صورت عجز شوهر از دادن نفقه.”

همچنین ممکن است پس از انجام تشریفات طلاق توافقی، مرد به دفترخانه مراجعه ننماید و در این حالت، زن قادر نیست او را وادار به انجام طلاق نماید و البته در این شرایط طلاق انجام نمی شود. برای این که چنین مشکلاتی به وقوع نپیوندد، زوجه باید وکالت در طلاق و همچنین وکالت در اجرای صیغه طلاق را از شوهرش اخذ نماید. ولی اگر زن در دفترخانه حاضر نباشد، طلاق جاری خواهد شد.

مشکل دیگر در طلاق توافقی، مربوط به هنگامی است که زن باردار باشد. طبق ماده ۱۱۵۳ قانون مدنی، عده طلاق و فسخ نکاح و بذل مدت و انقضای آن در خصوص زنان باردار، تا وضع حمل آنها است. البته باردار بودن زن، مانع اجرای صیغه طلاق و روند طلاق توافقی نخواهد شد و تنها اتفاقی که به وقوع خواهد پیوست این است که مدت عده، تا زمان تولد فرزند به عقب خواهد افتاد.

پیشنهاد می گردد به دلیل جوانب متعدد و بعضا پیچیده برخی مسائل مربوط به طلاق توافقی، لطفا قبل از هرگونه اقدام قضایی، اطلاعات کامل و مورد نیاز را در این خصوص کسب کنید. طلاق 24 با کادری از بهترین وکلا و مشاوران حقوقی کارکشته، تا رفع کامل مشکلات حقوقیتان در کنار شما خواهند بود. با ما تماس حاصل نموده و در این زمینه یا موارد دیگر با وکلای پایه یک دادگستری مورد نظر خود مشاوره حقوقی حضوری یا مشاوره حقوقی تلفنی دریافت نمایید.

نمونه دادخواست طلاق توافقی با توافق زوجین

خواهان: سپیده…..

خوانده: مهدی…..

وکیل: سامیار…. وکیل پایه یک دادگستری

تعیین خواسته و بهای آن: تقاضای صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی -طلاق به در خواست هر دوی زوجین)

دلایل و منضمات دادخواست:

  • تصویر مصدق سند نکاحیه
  • تصویر مصدق شناسنامه و کارت ملی
  • وکالت نامه

شرح دادخواست

ریاست محترم دادگاه خانواده استان……

با سلام و تقدیم مراتب احترام

به استحضار عالی می رساند زوجین خانم …….. و آقای ……… در تاریخ 20/1/92 در دفترخانه ازدواج شماره …… با شرایط مندرج در عقدنامه به عقد دائم یکدیگر درآمدند. ولی متاسفانه به علت عدم تفاهم قادر به ادامه زندگی مشترک نمی باشند. زوجین در مورد حقوق مربوط به دوران زوجیت با هم به توافق رسیده اند. لذا از آن مقام محترم قضایی تقاضای صدور گواهی عدم امکان سازش و طلاق توافقی مورد استدعا است.

با تشکر و تقدیم احترام.

سامیار ……… وکیل پایه یک دادگستری

دادخواست طلاق

نمونه دادخواست طلاق توافقی

دادخواست طلاق توافقی

آیا امکان طلاق توافقی در دوران نامزدی زوجین نیز متصور است؟

باید دقت نمایید اگر بین شما و همسرتان خطبه عقد نکاح جاری شده است از نظر قانون شما زن و شوهر می باشید و نه نامزد . که در عرف به اشتباه، کسانی را که عقد کرده اند اما هنوز زیر یک سقف مشترک نرفته اند را نامزد می نامد.

لذا باید دقت نمایید اگر هنوز در مرحله نامزدی و آشنایی هستید و خطبه عقدی فی مابین شما خوانده نشده، شما نامزد محسوب شده اید و بدون طلاق و هر چیز خاص دیگری قادر خواهید بود قید ازدواج با فرد مقابل را بزنید و کسی نمی تواند در چنین شرایطی شما را مجبور به ادامه زندگی نماید، زیرا قانونا وعده ازدواج، ایجاد رابطه زوجیت نمی کند. اما زمانی که خطبه عقد خوانده شد، چون شما شرعا و قانونا زن و شوهر رسمی هستید باید مطابق قانون با طلاق از هم جدا شوید و دیگر آزادی عمل مانند زمان آشنایی و یا نامزدی وجود ندارد.

مطمئنا کارشناسان و وکلای شاغل در این حوزه، با تجربه ای که در پیگیری و انجام پرونده های مختلف طلاق توافقی کسب نموده اند، می توانند بهترین و سریع ترین مسیر را برای شما انتخاب نمایند.

نمونه دادخواست طلاق توافقی در دوران عقد

خواهان: سپیده…..

خوانده: مهدی…..

وکیل: سامیار…. وکیل پایه یک دادگستری

تعیین خواسته و بهای آن: تقاضای صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی)

دلایل و منضمات دادخواست:

  • تصویر مصدق سند نکاحیه به شماره …
  • تصویر مصدق شناسنامه و کارت ملی
  • وکالت نامه به شماره …

شرح دادخواست

ریاست محترم دادگاه خانواده استان ……

با سلام و تقدیم مراتب احترام

به استحضار می رساند موکل و همسر ایشان به موجب سند ازدواج  تقدیمی و با مهریه ای به میزان …. سکه تمام بهار آزادی در تاریخ 20/1/1400به عقد نکاح دائم یکدیگر درآمده اند ولی زندگی مشترک را آغاز ننموده و فاقد فرزند مشترک می باشند. لیکن به سبب اختلافات به وجود آمده هیچگونه تفاهمی برای ادامه زندگی مشترک نداشته و از دادگاه محترم درخواست رسیدگی و صدور گواهی عدم امکان سازش جهت اجرای طلاق مورد استدعا می باشد. ضمناً زوجه به اقرار خود ایشان دوشیزه بوده و آمادگی مراجعه به پزشکی قانونی جهت احراز و اثبات دوشیزگی حسب تشخیص دادگاه محترم را نیز دارند.

با تشکر و تقدیم احترام.

سامیار …… وکیل پایه یک دادگستری

نمونه دادخواست طلاق توافقی با بخشش قسمتی از مهریه

خواهان: سپیده …..

خوانده: مهدی …..

وکیل: سامیار …. وکیل پایه یک دادگستری

تعیین خواسته و بهای آن: تقاضای صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی)

دلایل و منضمات دادخواست:

  • تصویر مصدق سند نکاحیه به شماره …
  • تصویر مصدق شناسنامه و کارت ملی
  • وکالت نامه به شماره …

شرح دادخواست

ریاست محترم دادگاه خانواده استان …..

با سلام و تقدیم مراتب احترام

استحضار عالی می رساند؛

زوجین به موجب سند ازدواج تقدیمی به تاریخ 10/2/1371 با مهریه ای به میزان چهل سکه تمام بهار آزادی به عقد نکاح دائم یکدیگر درآمده اند و فاقد فرزند مشترک نیز می باشند. لیکن به علت اختلافات به وجود آمده در روابط زناشویی، هیچگونه توافقی برای ادامه زندگی مشترک نداشته و از دادگاه محترم درخواست رسیدگی و صدور گواهی عدم امکان سازش جهت اجرای طلاق مورد استدعا می باشد.

شایان ذکر است زوجه در توافقی که با زوج داشته نیمی از مهریه خود در سند نکاحیه را در قبال طلاق به زوج بذل نموده و جهت درج در تصمیم و حکم دادگاه محترم این مراتب را به موجب این دادخواست تایید و اعلام می نماید.

با تشکر و تقدیم احترام.

سامیار …….. وکیل پایه یک دادگستری

دادخواست طلاق

سرپرستی و حضانت از فرزندان در صورت طلاق، بر عهده کدام یک از زوجین گذاشته می شود؟

طبق قانون حضانت فرزند تا 7 سالگی با مادر است و بعد از 7 سالگی با پدر است. صرفا در طلاق توافقی است که دو طرف باید توافق بر سر حضانت فرزند نمایند تا مشکلی در دادگاه پیش نیاید، در غیر این شرایط در طلاق های دیگر حضانت تا 7 سالگی با مادر بوده و بعد از 7 سالگی با پدر، مگر طرف دیگر ثابت کند که طرف دیگر صلاحیت حضانت فرزندان را دارا نیست.

نکته دیگری که در رابطه با حضانت فرزند باید به آن توجه کرد این است که اگر پدر فوت کند، حضانت طفل با مادر خواهد بود و پدر بزرگ هرچند ولایت دارد اما حضانت کودک را نمی تواند با وجود مادر عهده دار گردد، البته در صورتی که ثابت نماید مادر صلاحیت حضانت فرزند را دارا نمی باشد، می تواند عهده دار حضانت گردد.

براساس ماده ۱۱۷۳ قانون مدنی: در صورتی که در اثر عدم مواظبت یا انحطاط اخلاقی پدر یا مادری که طفل تحت حضانت اوست، صحت جسمانی و یا ترتیب اخلاقی طفل در معرض خطر باشد، محکمه می تواند به تقاضای اقربای طفل یا به تقاضای قیم او یا به تقاضای رئیس حوزه قضائی هر تصمیمی را که برای حضانت طفل مقتضی بداند، اتخاذ نماید.

موارد ذیل را می توان از مصادیق عدم مواظبت و یا انحطاط اخلاقی هر یک از والدین عنوان کرد:

  • اشتهار به فساد اخلاق و فحشا
  • اعتیاد زیان آور به الکل، مواد مخدر و قمار.
  • تکرار ضرب و جرح خارج از حد متعارف.
  • ابتلا به بیماریهای روانی با تشخیص پزشکی قانونی.
  • سوء استفاده از طفل یا اجبار او به ورود در مشاغل ضد اخلاقی مانند فساد و فحشا، تکدی گری و قاچاق.

مسائل مربوط به طلاق توافقی نیاز به اطلاعات حقوقی دارد و مطمئنا لزوم مشورت با وکیل متخصص در آن حس می شود. مهمتر از همه، انجام یک مشاوره خوب و متناسب با مسیر دعوای پیش بینی شده، می تواند استفاده از ادله و راهکار منطقی تری را برای شما مشخص نماید.

شما می توانید برای دریافت مشاوره حقوقی در خصوص نحوه حضانت و ملاقات فرزندان در طلاق توافقی و یا گرفتن حکم طلاق بدون بخشش مهریه، با مشاوران و وکلای طلاق 24 تماس حاصل نمایید.

نمونه دادخواست طلاق توافقی با تعیین تکلیف حضانت فرزند

خواهان: سپیده…..

خوانده: مهدی …..

وکیل: سامیار…. وکیل پایه یک دادگستری

تعیین خواسته و بهای آن: تقاضای صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی)

دلایل و منضمات دادخواست:

  • تصویر مصدق سند نکاحیه به شماره …
  • تصویر مصدق شناسنامه و کارت ملی
  • وکالت نامه به شماره …

شرح دادخواست

ریاست محترم دادگاه خانواده استان …..

با سلام و تقدیم مراتب احترام

به استحضار عالی می رساند آقای مهدی ……. و خانم سپیده …….. در تاریخ 20/1/1370 در دفتر ازدواج شماره ….. طی سند نکاحیه شماره … با مهریه 400 سکه تمام بهار آزادی به عقد دائم یکدیگر درآمده اند و حاصل ازدواج مشترک یک فرزند به نام ….. و….. ساله است. اکنون به دلیل عدم سازش، توافق نموده اند که از یکدیگر جدا گردند و و زوجه کلیه حقوق قانونی خویش را به زوج بذل نموده است. با عنایت به مراتب فوق تقاضای صدور گواهی عدم امکان سازش را از محضر محترم دادگاه تقاضا داریم. لازم به ذکر است مطابق توافق صورت گرفته بین زوجین، حضانت فرزند مشترک تا سن بلوغ به عهده مادر قرار  گرفته که خواهشمندیم نسبت به درج آن در تصمیم صادره مساعدت لازم را نیز به عمل آورید.

با تشکر و تقدیم احترام.

سامیار …… وکیل پایه یک دادگستری

معمولا طلاق توافقی در دادگاه ها چقدر زمان می ‌برد؟

معمولا پروسه انجام طلاق توافقی بسیار سریع تر از طلاق عادی یا غیر توافقی انجام خواهد شد. البته نمی توان در هیچ یک از پرونده های حقوقی و کیفری در مراجع دادگستری، زمان دقیق و مشخصی تعیین کرد اما به طور متوسط، باید بین 2 ماه تا 4ماه زمان برای آن در نظر  گرفت.

در این فرآیند حداقل 6 جلسه مشاوره اجباری در مراکز بهزیستی وجود دارد که معمولا چند روز تا چند هفته زمان می خواهد. بعد از آن هم نوبت به روند رسیدگی در مرجع قضایی و دفاتر طلاق و … می رسد که متناسب با شهر  و حوزه تعیین شده، مدت زمان شروع این فرآیند تا پایان پروسه طلاق متفاوت است.

همانگونه که ذکر شد حتما به این نکته هم توجه کنید که پس از صدور و تایید حکم از طرف دادگاه و قطعی شدن آن، فقط 3 ماه فرصت برای اجرای حکم در دفترخانه و اجرای صیغه طلاق دارید. پس از گذشت این زمان، حکم طلاق توافقی صادر شده هیچ اعتباری ندارد.

طلاق

هزینه های دادرسی دعوای طلاق توافقی به چه میزان است؟

دادخواست طلاق توافقی از لحاظ هزینه دادرسی به دو بخش مالی و غیرمالی تقسیم می شوند. طلاق توافقی نیز یک خواسته غیرمالی محسوب می گردد. در حال حاضر هزینه های طلاق توافقی و ثبت آن در دفتر خدمات الکترونیک قضایی رقم بالایی نیست و زیر دویست هزار تومان دریافت می گردد.

پس از ثبت دادخواست معمولا هزینه ای خاص دیگری وجود ندارد به جز مشاوره دادگاه یا هزینه داوری که البته در صورت تبدیل طلاق یک طرفه به طلاق توافقی و در صورت استفاده از داوران مستقر در خود مرجع قضایی این هزینه ها دریافت خواهد شد. پس از تصویب قانون حمایت  از خانواده جدید داوری از طلاق توافقی حذف گردید ولی در ازای آن مشاوره بهزیستی و مشاوره طلاق توافقی اجباری گردیده است.

بخش مشاوره دادگاه ها معمولا هزینه ای از زن و شوهر دریافت نمی کند و در صورت دریافت، هزینه مشاوره دادگاه ها در هر استان کشور و مجتمع های قضایی هر شهر متفاوت خواهد بود.

پس از صدور حکم و گواهی عدم امکان سازش هزینه دیگر، پرداخت هزینه جاری نمودن صیغه طلاق در دفترخانه طلاق است که تعرفه فعلی دفاتر طلاق برای ثبت طلاق توافقی زیر یک میلیون تومان است. که پرداخت آن هم به توافق طرفین وابسته است. البته هنوز هستند دفترخانه های منصفی که با تعرفه قبلی از زوجین هزینه را دریافت می نمایند

ملاک حق الوکاله برای طلاق توافقی هم اساس آیین نامه تعرفه حق الوکاله وکلای دادگستری، توافق وکیل و موکل خواهد بود. به همین دلیل است که اگر شما از هر وکیلی در مورد دستمزد او سوال کنید قیمتی متفاوت می دهد اما با توجه به این که وکلای طلاق 24 سال هاست که به صورت متمرکز در زمینه دعاوی خانوادگی فعالیت مستمر دارند. حق الوکاله طلاق توافقی آن ها نیز بسیار منصفانه و متناسب با حال موکلین دریافت می شود.

توجه داشته باشید که اخیرا ثبت طلاق در دفاتر رسمی طلاق، سهمیه بندی شده است و متاسفانه این امر خود موجب افزایش قیمت، توسط دفتر طلاق شده است. پس هزینه ها نیز شامل همه هزینه های طلاق توافقی مثل هزینه دادرسی و ثبت در دفتر خدمات، هزینه دادرسی و مشاوره دادگاه تا اخذ رای قطعی گواهی عدم امکان سازش خواهد بود، چه اینکه دادخواست طلاق توافقی باشد و چه اینکه تبدیل طلاق یک طرفه و غیرتوافقی.

توجه داشته باشید حق الوکاله اشاره شده شامل هزینه ثبت طلاق در محضر نیست. لذا با توجه به تجربیات سالهای وکالت ترجیح ما بر این است که وکیل دادگستری مرحله ثبت طلاق در محضر را – هرچند که منع قانونی ندارد – انجام ندهد. زیرا خیلی از زوجین  بعد از مدتی از تصمیم خود منصرف می گردند و این فرصت سه ماهه ثبت طلاق در محضر، مهلت مناسبی برای تحلیل و عاقبت اندیشی توسط زوجین است که آیا تصمیم صحیح را با شرایط زندگی خود گرفته اند یا خیر. البته یکی از مضرات طلاق توافقی سرعت و عجله در آن است.

اما در مجموع هزینه دادرسی از مرحله ثبت شکایت تا صدور رای و هزینه های مرحله اجرا و همچنین تعرفه های حق الوکاله وکیل در صورت اخذ وکیل، هزینه های کارشناسی و هزینه های ثبت شکواییه، هر ساله توسط سازمان برنامه و بودجه اعلام می گردد. برای اطلاع از تعرفه خدمات قضایی در سال 1400 می توانید به قانون بودجه کشور مراجعه نمایید.

دادخواست طلاق

آیا برای ارائه دادخواست یا طرح دعوای طلاق توافقی، به استفاده از خدمات وکیل نیاز است؟

مکرر در این مقاله اشاره کردیم، مطالبه حقوق قانونی زوجه و طرح دادخواست طلاق از ناحیه او، یکی از مسائل بسیار کاربردی و مهم در عقد دائم محسوب می گردد، و از اهمیت بالایی برخوردار است. طلاق توافقی دارای قوانین و مقررات خاصی است که اشخاص عادی اطلاعات بسیار اندکی در مورد آن‌ها دارند.

مشاوران و وکلای دادگستری افرادی هستند که در زمینه مسائل حقوقی، دارای بینش، تخصص و آگاهی کاملی بوده و می توانند در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به حقوق خانواده، خصوصا موضوعات اشاره شده، گره گشای موکل خود باشند. از مهم‌ترین مزایای استفاده از وکلای طلاق 24 در فرآیند ارائه دادخواست طلاق توافقی: صرفه جویی در وقت و هزینه، رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب در کمترین زمان ممکن، رهایی از رفت و آمدهای متوالی، وقت گیر، چالش برانگیز و استرس زا به دادگاه، تامین و حفظ حق و حقوق زوجه در پروسه رسیدگی به درخواست طلاق خواهد بود.

اگر می خواهید طرح شکایت شما در خصوص موارد یاد شده به نتیجه مطلوبی برسد و حقوق از دست رفته تان را به دست آورید، به شما توصیه می کنیم که با یک وکیل مجرب در این حوزه حتما مشورت کنید. اغلب بعضی از مسائل پیش می آید که شاید از نظر شما عادی جلوه کند ولی برعکس، بسیار مهم هستند و می توانند در روند پرونده تاثیر گذار باشند. وکیل با تجربه و صادق می تواند شما را در خصوص موارد یاد شده، آگاه نماید.

همچنین وکلای دادکستری قادرند در مورد کم و کیف و نحوه تنظیم دادخواست، شما را راهنمایی کنند و می تواند بررسی نمایند که آیا ادله و مدارک کافی برای اثبات دعوا، از سوی شما ارائه شده است یا خیر؟ علاوه بر آن وکلای مجرب و متخصص قادرند نتیجه احتمالی شکایت شما را  تا حدودی پیش بینی نمایند و در روند رسیدگی و تسریع آن، نقش موثر و مثبتی ایفا کنند. پس اگر شما هم قصد طلاق دارید و می خواهید با یک وکیل درجه یک مشاوره داشته باشید، می توانید از طریق راه ارتباطی ما در طلاق 24، با مشاورین و وکلای متخصص در این زمینه ارتباط برقرار نمایید.

نحوه تنظیم دادخواست و پشتیبانی در دعاوی طلاق به چه صورت است؟

مطمئنا مطرح کردن هر شکایتی در زمینه های حقوقی یا کیفری یا اداری، به فراخور خود مستلزم پرداخت هزینه هایی شامل هزینه دادرسی و ثبت شکایت، هزینه های کارشناسی و غیره خواهد بود. در پرونده ها مختلف دیده شده که شاکی یا خواهان پرونده بعد از پرداخت تمام هزینه های مختلف و ثبت شکواییه، متاسفانه به دلیل نقص در مدارک یا عدم توجه به محتویات پرونده برای ارائه استدلال های قوی چه در مقام دفاع و چه در مقام مطالبه حق، دعوا یا شکایتش با قرار رد مواجه و علاوه بر هدر رفت هزینه، زمان زیادی را نیز صرف فعالیتی بیهوده نموده است. به شما اطمینان می دهیم که حضور و همراهی یک وکیل توانمند، قطعا نتیجه پرونده شما را دگرگون خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
وکیل خانواده: ۸۷۱۳۲۳۳۳ - ۰۲۱