مهریه

مشاوره حقوقی مهریه

مشاوره حقوقی مهریه از آن جهت اهمیت می‌یابد که مهریه به عنوان مهمترین حقوق مالی زن در زندگی مشترک محسوب شده و به محض وقوع عقد نکاح، در مالکیت او قرار خواهد گرفت و زن قادر خواهد بود هر زمان که اراده کند، اقدامات لازم را برای وصول و مطالبه مهریه خود به انجام دهد و یا اینکه مهریه خود را در هنگام طلاق با سایر حقوق قانونی خود همچون نفقه، اجرت‌المثل و موارد دیگر مطالبه نماید.

بسیاری از افراد جامعه ما در هنگام مواجه با بسیاری از مشکلات خانوادگی، ترجیح می‌دهند که به جای عقد قرارداد وکالت با وکیل دادگستری، از امکانات دیگری همچون مشاوره حقوقی استفاده نمایند.

از مهمترین مزایایی که مشاوره حقوقی دارد این است که با صرف مبلغی اندک، به صورت کاربردی، مراحل و راهکارهای حقوقی لازم در مورد دعوی مطالبه مهریه  به متقاضیان ارائه خواهد شد.

از دیگر مزایای مشاوره حقوقی مطالبه مهریه، به صرفه بودن و در دسترس بودن این قبیل خدمات است. البته برای این نوع مشاوره‌ها معایبی نیز متصور است.

مثلا چون مشاور حقوقی، هیچ مسئولیتی در پرونده اشخاص بر عهده ندارد و در رابطه مشاور و شخص متقاضی، ارتباط مستقیم و موثری شکل نمی گیرد.

به علت مشکلات زیادی که در سال‌های اخیر در مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در سطح جامعه ما ایجاد شده است، آستانه تحمل بیشتر افراد کاهش یافته، به نحوی که هم اکنون یکی شایع‌ترین دعاوی که در دادگاه‌ها ثبت می‌گردد، دعاوی خانوادگی خصوصا دعوای مطالبه مهریه و طلاق است که در بسیاری از مراجع قضایی مطرح و سالیان سال زوجین را گرفتار رفت و آمد به مجتمع‌های قضایی و جو نامناسب این مکان‌ها می‌نماید.

البته عرفی که در جامعه ما رواج پیدا کرده بدین صورت است که اغلب زنان تا هنگامی که از زندگی مشترک خود رضایت دارند، اقدامی برای مطالبه مهریه نخواهند کرد و معمولا از مهریه به عنوان یک اهرم فشار برای جدایی و طلاق استفاده می‌کنند.

البته از این موارد که بگذریم باید به این مهم اشاره نماییم که قوانین جدید مهریه در راستای کمتر کردن حبس و در واقع حبس زدایی به تصویب رسیده است و زوجین برای مطالبه و پرداخت آن می‌بایست از آن تبعیت کنند.

به همین جهت، لازم است در صورتی که شما قصدی برای گرفتن وکیل ندارید، قبل از مطرح کردن دادخواست مطالبه مهریه، حتما از جوانب موضوع مطلع شده و پس از کسب مشاوره حقوقی با متخصصین خبره این امر، از مزایا و معایب اقدامات مدنظر خود مطلع شوید و تصمیم درستی را برای انجام این امر اتخاذ بفرمایید.

در ادامه این مقاله قصد داریم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم که مشاوره حقوقی مهریه و راه‌های طرح آن در دادگاه‌های خانواده چگونه است، و در چه مواردی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و معایب و مزایا آن کدامند.

مشاوره حقوقی مهریه به چه معنایی است؟

اما مسئله مهمی که در این زمینه وجود خواهد داشت، این است که قوانین مربوط به مطالبه مهریه، دارای پیچیدگی خاص خود است.

برای مثال، اخیرا نحوه مطالبه مهریه و میزان آن در قوانین خانواده دستخوش تغییراتی شده که نیاز به داشتن اطلاعات کامل در این زمینه است. به همین جهت، کسب مشاوره حقوقی برای انجام مراحل مطالبه مهریه توسط زن، الزامی و واجب است.

در مقابل، مرد نیز تنها در صورتی قادر است همسر خود را طلاق دهد که تمامی حقوق مالی او همچون مهریه را پرداخت کرده و یا به نحوی ترتیب پرداخت آن‌ها را مشخص کرده باشد. در غیر این صورت، محاکم قضایی نمی‌گذارند شوهر، همسر خود را طلاق دهد.

در چنین شرایطی، دریافت مشاوره حقوقی برای انجام مراحل طلاق به تقاضای مرد و مطالبه مهریه و سایر حقوق مالی زوجه نیز ضروری و واجب به نظر می‌رسد.

علاوه بر موارد ذکر شده، از آن جهت که در بیشتر مواقع طرح دعاوی مطالبه مهریه همراه با دادخواست طلاق به مراجع قضایی ارائه می‌گردد، این امر بعضا در شرایطی مطرح می‌شود که زوجین، فرزندان مشترکی نیز دارند و مباحث مربوط به حضانت فرزندان نیز به آن پیوند خواهد خورد.

به موجب قانون، حضانت فرزندان پس از طلاق والدین آن‌ها، مطابق سن فرزند، به مادر یا پدر او تعلق می گیرد و طرف مقابل که حضانت در اختیار او نیست در مقابل حق ملاقات با فرزند را خواهد داشت.

اما به دلیل اختلافات میان زوجین در این دوران، گاهی ملاقات و حضانت با فرزندان نیز، کاملا تحت الشعاع این اختلافات قرار خواهد گرفت. به همین علت، دریافت مشاوره حقوقی در این موارد نیز به همراه دعوای مطالبه مهریه،  واجب و الزامی است.

اخذ مشاوره حقوقی مهریه، به این معنا است که زن، برای طی کردن این مراحل، به جای اینکه از وکیل پایه یک دادگستری برای انجام آن استفاده کند، سوالات، موضوعات و مشکلاتی که در این مسیر با آن روبه‌رو خواهند شد را به صورت مستقیم، از وکلا، مشاوران و کارشناسان حقوقی سوال نمایند تا بتوانند بهترین تصمیم را در ادامه مراحل کار، اتخاذ کنند و از تبعات زیان‌بار نداشتن اطلاعات از حقوق خود و فرایند رسیدگی، تا حدی جلوگیری نمایند.

مشاوره حقوقی تخصصی مهریه

مشاوره حقوقی مهریه بیش از 110 سکه و قوانین مرتبط با آن

شاید بسیاری از شما هم با این جملات و عبارات مرسوم در سطح جامعه آشنا باشید که برخی می‌گویند، زندان برای نپرداختن مهریه، صرفا تا 110 سکه امکان‌پذیر است و شوهری که به میزان 110 سکه از باب مهریه و به هر نحو پرداخت نماید، دیگر زندان نخواهد شد.

طبق قانون جدید مهریه پس از مطالبه مهریه از ناحیه زن، در صورتی که از مرد اموالی برای توقیف و بازداشت شناسایی شود، زن قادر است به میزان مهریه خود، آن اموال را توقیف کند، حال به هر میزان که می‌خواهد باشد. یعنی حتی اگر مهریه زوجه، هزار سکه هم باشد، امکان توقیف وجود خواهد داشت.

اما در صورتی که مرد اموالی برای توقیف و بازداشت نداشته باشد، در این حالت مکلف است به میزان همان 110 سکه در حق زن به هر نحو تهیه و پرداخت نماید.

یعنی صرفا تا زمانی که معادل 110 سکه مطابق حکم دادگاه پرداخت نگردد و یا زوج از پرداخت آن امتناع کند، زن بعد از انجام تشریفات قانونی، می‌تواند از مرجع قضایی تقاضای جلب و بازداشت شوهرش را تا هنگامی که 110 سکه را وصول کند، خواهد داشت.

این باور و تصور که مرد در هر شرایطی باید به صورت یک جا این 110 سکه را پرداخت نماید و زن مابقی مهریه خود را می‌تواند در اقساط از شوهر دریافت کند، یک طرز فکر کاملا غلط است.

زیرا مرد در صورت نداشتن شرایط مالی پرداخت یک جای 110 سکه، قادر است دادخواست اعسار و تقسیط (قسط‌بندی) مهریه را به دادگاه مربوطه تقدیم کرده و پس از احراز و اثبات ناتوانی مالی خود در پرداخت یک جای 110 سکه، دادگاه حکم به تقسیط این تعداد سکه صادر خواهد کرد.

البته اثبات اعسار مرد نیز با معرفی شهود یا ارائه فیش حقوقی ممکن خواهد بود تا همان 110 سکه نیز مشمول قسط‌بندی می‌شود.

مشاوره حقوقی مهریه در خصوص میزان اقساط در صورت تقسیط

در پاسخ به این سوال که هم اکنون دادگاه‌ها به چه میزان پیش قسط و اقساط ماهیانه تعیین نمایند، باید گفت که تعیین مقدار پیش قسط و اقساط ماهیانه در هر مورد به صورت موردی و خاص بررسی و از سوی مرجع قضایی اعلام‌نظر می‌شود.

به عبارتی بهتر و ساده‌تر باید گفت که در هر مورد، مقام قضایی با مد نظر قرار دادن عوامل مختلف از جمله شغل و درآمد زوج و غیره مقدار  پیش قسط و میزان اقساط ماهانه را تعیین و به طرفین ابلاغ خواهد کرد.

بر خلاف تصور اغلب مردم، قانونا دادگاه تکلیفی ندارد تا حتما مبلغ یا تعداد سکه‌ایی را به عنوان پیش قسط برای مرد در نظر بگیرد. بنابراین می‌تواند بنا به تشخیص خود، هیچ مبلغی به عنوان پیش قسط تعیین ننماید و فقط حکم به پرداخت از دم قسط مهریه در اقساط ماهانه و بلند مدت نماید.

مشاوره امور مالی ازدواج

تکلیف مهریه پس از فوت زوج

در صورتی شوهر فوت کند، مهریه زن جز دیون ممتاز محسوب شده و مقدم بر تقسیم ارث بین وراث خواهد بود. متاسفانه این باور اشتباه هم همیشه وجود داشته که بعد از فوت شوهر دیگر هیچ مهریه‌ای به زن تعلق نخواهد گرفت و یا این که تنها عایدی زن بعد از فوت شوهرش سهم‌الارث خواهد بود!

لذا برای رفع کامل این ابهامات، مشاوره حقوقی مهریه به شما اعلام خواهد کرد، که بعد از فوت شوهر ابتدا باید کلیه مطالبات دیگران از او که البته مهریه هم جزیی از آن‌ محسوب می‌گردد، پرداخت شده و تسویه کامل گردد و در صورتی که بعد از پرداخت مهریه به زوجه متوفی، اموالی دیگری از متوفی باقی ماند، بین سایر وراث تقسیم خواهد شد.

البته این نکته را نیز بدانید که در این بین زن متوفی نیز به عنوان یکی از وراث محسوب می‌گردد و در نتیجه مقدار سهم خود را از ماترک متوفی بر حسب مورد یک هشتم یا یک چهارم (بنا بر داشتن یا نداشتن اولاد) از اموال شوهر متوفی خود به ارث خواهد برد.

شما قادر خواهید بود توضیحات تکمیلی‌تر در این موارد و سایر مسائل مرتبط با حقوق خود را با کسب مشاوره حقوقی مهریه، به دست آورید.

مشاوره حقوقی بررسی حق حبس در قانون جدید

مطابق با آخرین رویه قضایی در محاکم قضایی کشور، پس از عقد نکاح زن می‌تواند در صورتی که هنوز با شوهر خود نزدیکی نکرده‌باشد، تا زمانی که مهریه خود را به صورت تمام و کامل دریافت نکرده باشد، از ایفاء وظایف زناشویی در مقابل همسر خود، خودداری کند، البته مشروط بر اینکه مهریه او حال باشد.

البته لازم به ذکر است که این امتناع موجب اسقاط حق نفقه نیز نخواهد شد و همچنان باید نفقه را نیز به زن پرداخت کرد و البته در صورتی که زن قبل از اخذ مهریه به اختیار خود به ایفاء وظایفی که در مقابل شوهر دارد قیام کند، دیگر قادر نخواهد بود از حق حبس خود استفاده کند. ولی به هر حال حقی که برای دریافت و مطالبه مهریه دارد ساقط نخواهد شد.

مشاوره حقوقی مطالبه مهریه در هنگام فسخ نکاح

مشاوره حقوقی در خصوص مطالبه مهریه، بسیاری از تکالیف زوجین در مقابل یکدیگر را به متقاضی مشاوره گوشزد خواهد کرد تا با رعایت آن بتواند در محاکم قضایی از حقوق خود در ارتباط با مطالبه مهریه دفاع کند.

فسخ نکاح و طلاق دو واژه کاملا متفاوت هستند و نحوه رسیدگی به این دو عنوان حقوقی در محاکم قضایی کاملا متفاوت است. در فسخ نکاح دو حالت وجود دارد:

  • در صورتی که عمل نزدیکی واقع نشده باشد و نکاح فسخ شود، مهریه به زن تعلق نخواهد گرفت، البته به جز عنن و غیره. (عنن نوعی ناتوانی جنسی در مردان است که باعث عدم توانایی آمیزش می‌گردد).
  • ولی در صورتی که نزدیکی واقع شده باشد مهریه به زن تعلق خواهد گرفت.

امکان فسخ نکاح، اغلب شامل وجود بیماری‌هایی در زن یا مرد است که به طرف مقابل حق فسخ نکاح را اعطا خواهد کرد.

برای نمونه هرگاه در یکی از طرفین صفت خاصی شرط شود و بعد از عقد نکاح مشخص شود که آن طرف فاقد صفت مذکور بوده است، برای طرف دیگر حق فسخ نکاح به وجود می‌آید.

البته در فسخ نکاح این تصور اشتباه شایع وجود دارد که چنانچه عیب یا پنهان‌کاری صورت گرفته از جانب زن بوده باشد در هر شرایطی مهریه به وی تعلق نمی‌گیرد ولی باید گفته شود که به هیچ وجه این‌گونه نیست.

در فسخ نکاح در صورتی که نزدیکی واقع نشده باشد مهریه به زن تعلق نخواهد گرفت مگر این‌که موجب فسخ عنن باشد که در این شرایط نصف مهریه باید به زن پرداخت گردد. البته در صورتی که نزدیکی انجام شود، تمام مهریه باید به زوجه داده شود.

میزان مهریه زوجه

بررسی برخی تصورات اشتباه در قوانین مهریه

  • زوجه به محض انعقاد عقد نکاح مالک تمام مهریه خواهد شد و این باور که مهریه زن دوشیزه، مطلقا نصف خواهد شد، تصوری اشتباه است. زیرا در صورت باکره بودن زوجه، صرفا زمانی که دادخواست طلاق از سوی مرد به محضر دادگاه ارائه گردد مهریه نصف خواهد شد و در سایر حالات زن مالک تمام مهریه خود خواهد بود.
  • در صورت اثبات خیانت زن و حتی نزدیکی او با دیگری، حق مهریه او از بین نمی‌رود و می‌تواند به هر نحوه آن را مطالبه نماید.
  • مهریه هیچگاه از پدر شوهر قابل مطالبه نخواهد بود مگر این‌که خود پدرشوهر ضامن پرداخت مهریه در نکاحیه یا سند رسمی دیگری شده باشد.
  • مهریه زوجه متوفی به وراث او به ارث خواهد رسید. با توجه به اینکه ماهیت مهریه، در واقع یک نوع طلب و دین محسوب می‌شود، پس باید گفت پس از فوت زوجه هم، این حق باید به وراث او مثل پدر و مادر زوجه و خود زوج برسد و آن‌ها می‌توانند مهریه دخترشان را از داماد مطالبه نمایند.
  • بر خلاف تصور اشتباه مردم، مهریه‌های نامتعارف مانند هزار شاخه گل رز را نمی‌توان به پول نقد تبدیل کرد. طبق قانون شوهر باید همان مال یعنی گل رز را به عنوان مهریه به زوجه تحویل دهد، مگر این‌که خود زوجین به شکل دیگری تراضی نمایند. بدین صورت زوج می‌تواند از پرداخت وجه نقد بابت مهریه خودداری کرده و این حق قانونی او می‌باشد. این در حالی است که بسیاری از خانم‌ها به اشتباه فکر می‌کنند، قادر خواهند بود تا شوهر را به پرداخت قیمت روز گل‌ها محکوم نمایند.
  • طبق قانون جدید و رویه محاکم، اگر مهریه بعد از عقد افزایش پیدا کند، در محاکم قابل استناد نخواهد بود. قانونا اگر بعد از عقد طرفین به این توافق برسند که مهریه را کمتر یا بیشتر کنند و حتی برای این توافق سند رسمی را هم تنظیم نمایند، باز هم به عنوان مهریه اصلی قلمداد نخواهد شد و ارزش و اعتبار مهریه اولیه را نخواهد داشت.

مشاوره حقوقی مهریه در نکاح موقت

در این بخش به بیان چند نکته مهم در مورد قانون مهریه در عقد موقت اشاره خواهیم کرد:

  1. در عقد موقت نفقه به زوجه تعلق نخواهد گرفت.
  2. در عقد موقت زوجه از شوهر خود ارث نخواهد برد.
  3. مهریه در عقد موقت به زن تعلق می‌گیرد و حتی شرط صحت صیغه موقت، تعیین مهریه خواهد بود.
  4. ثبت محضری عقد موقت بر اساس قانون خانواده جدید ضروری نخواهد بود. یعنی به صرف خواندن صیغه حتی به صورت شفاهی منجر به نکاح موقت خواهد شد.

مشاوره حقوقی قانون جدید مهریه ۱۴ سکه

بیشتر جوانان در هنگام آغاز زندگی مشترک و ازدواج، هر تعهدی را نسبت به مهریه پذیرفته و تمام تلاششان رسیدن به دختر آرزوهایشان است. ولی طبق آمارها شاهدیم که در آینده بسیاری از این ازدواج‌ها معمولا با مشکلات زیادی مواجه شده و به طلاق ختم خواهد شد.

در قانون و بخشنامه جدید مهریه ۱۴۰۰ سقفی برای مهریه مشخص شده است. این بخشنامه اعلام داشته که اگر در زمان عقد برای زوجه مهریه‌ای تعیین نشده باشد و تعیین آن به آینده موکول شده باشد دفاتر ازدواج مکلف خواهند بود تا برای ثبت مهریه بالای ۱۴ سکه، اطلاعاتی را در مورد وضعیت مالی زوج کسب نمایند.

چنانچه مرد توانایی مالی این مقدار مهریه را داشته باشد، آن مقدار مهریه را برای زن ثبت نمایند، در غیر این صورت سقف مهریه باید تا همین تعداد ۱۴ سکه در نظر گرفته شده و ثبت گردد.

علاوه بر اطلاع از وضعیت مالی مرد، دفاتر ازدواج برای ثبت مهریه بالای ۱۴ سکه موظف هستند، ضمانت‌نامه بانکی را هم از زوج دریافت نمایند. جهت بررسی بیشتر قانون و بخشنامه جدید مهریه ۱۴۰۰، شما می‌توانید از وکلا و مشاوران این سامانه، مشاوره حقوقی آنلاین و تلفنی لازم را دریافت کنید.

مشاوره حقوقی خانواده

مزایای و معایب استفاده از مشاوره حقوقی مهریه

مزایای مشاوره حقوقی

اما اغلب زوجینی که قبلا از مشاوره‌های حقوقی برای مهریه استفاده نکرده‌اند، شاید برایشان این سوال مطرح شود که چه مزایا و معایبی در مشاوره حقوقی مهریه وجود دارد که به این میزان به آن توصیه شده است؟

در جواب به این سوال باید گفت که خیلی از افراد، به جای استفاده از مشاوره حقوقی مهریه، معمولا از خدمات وکلای پایه یک دادگستری بهره می‌برند و به اصطلاح برای خود وکیل می گیرند.

اما کاملا واضح است که طرح دعوای مطالبه مهریه با گرفتن وکیل، هزینه‌های نسبتا بالایی را به زوجه تحمیل خواهد کرد. به همین علت، یکی از اصلی‌ترین مزایای مشاوره حقوقی مهریه، هزینه به صرفه و مناسب آن است.

همچنین، استفاده از خدمات وکیل تلفنی در مشاوره حقوقی مهریه، برای افرادی که قصد دارند وکیل بگیرند، اما دسترسی مناسبی به خدمات وکیل دادگستری ندارند، گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌آید، زیرا معمولا هزینه‌های رفت و آمد به دفاتر وکلا یا موسسات حقوقی و اخذ نوبت و مسائلی از این دست، ممکن است پر هزینه و یا طولانی باشد.

علاوه بر این، معمولا اغلب متقاضیان خدمات مشاوره، دوست ندارند که به صورت رو در رو، با مشاور حقوقی یا وکیل صحبت کرده و دعاوی خانوادگی و مشکلات زناشویی خود را بر ملا نمایند و یا در مورد آن به گفتگوی رو در رو بنشینند.

این افراد شاید ترجیح دهند که به صورت تلفنی یا آنلاین، با مشاوران و کارشناسان حقوقی صحبت کرده و مشورت نمایند و راهکارهای قانونی لازم برای حل مشکلات خود یا مشکلات مربوط به پرونده مهریه را جویا گردند.

از دیگر مزایای مشاوره حقوقی مهریه، این است که طرفین، حق انتخاب بیشتری داشته و قادر خواهند بود به راحتی مشاوران خود را تغییر دهند و حتی از مشاوره‌های وکلا و مشاوران مختلف، استفاده کنند.

در صورتی که معمولا، معرفی و انتخاب وکیل دادگستری به دادگاه خانواده، محدودیت‌هایی را نیز برای خود موکل ایجاد خواهد کرد و موجب می‌شود تا صرفا از راهکارهای همان یک وکیل مشخص استفاده گردد.

معایب

اولین مورد از معایب مشاوره حقوقی مهریه، این است که ارتباط مستقیم چهره به چهره و موثری میان متقاضی با مشاور حقوقی، شکل نخواهد گرفت و شاید این موضوع، بر کیفیت و کمیت مشاوره‌های مهریه، اثر گذار باشد. زیرا درگیر نشدن مشاور حقوقی مهریه با فرد متقاضی، موجب خواهد شد که راهکارهای حقوقی ارائه شده، آنچنان مطلوب و بیانگر مقصود مشاور نباشد.

این در حالی است که چنانچه، به جای استفاده از خدمات مشاوره حقوقی مهریه، از وکیل خانواده کمک بگیرد و در واقع وکیل استخدام نمایند، قطعا به نحو بهتر و موثرتری قادر خواهید بود با وی ارتباط برقرار کنید. زیرا وکیل با کسب اطلاعات، به صورت حضوری از اوضاع و احوال مربوط به پرونده مهریه، کاملا مطلع خواهد شد.

همچنین، در این شرایط، به دلیل اینکه وکلای دادگستری، مسئولیت‌های حرفه‌ای متعددی بر عهده دارند، حقوق موکل آن‌ها، به نحو مناسب‌تری تضمین خواهد شد.

به عبارت دیگر ، هنگامی که شخص، با یک وکیل، قراردادی را منعقد می‌نماید و دفاع از خود را در دعوای مهریه به وکیل دادگستری واگذار می‌نماید، وکیل مکلف خواهد بود که به بهترین صورت ممکن، از حقوق موکل خود دفاع کند.

ولی بر خلاف آن، استفاده از مشاوره حقوقی مهریه، شاید این امکان را به شخص ندهد، چرا که هیچ شناختی بین طرفین، ایجاد نخواهد شد و مشاوران حقوقی، هیچ مسئولیتی در مورد نتیجه پرونده ندارد.

دریافت خدمات مشاوره حقوقی

هزینه‌های طرح دعوای مطالبه مهریه

مطرح کردن دعوای مطالبه مهریه نیز مطمئنا دارای هزینه است، البته هزینه طرح دادخواست مطالبه مهریه نیز مانند نفقه به دلیل مالی بودن دعوا، و مرجع رسیدگی به آن، گاهی متغیر خواهد بود.

برابر با تعرفه خدمات قضایی در سال 1401، هزینه طرح دعاوی مالی در شورای حل اختلاف، 2.5 درصد ارزش خواسته و در دادگاه‌ها 3.5 درصد ارزش خواسته خواهد بود.

در خصوص اطلاع از میزان هزینه‌های دادرسی در مسائل حقوقی هم می‌توانید به قانون برنامه و بودجه کشور مراجعه نمایید یا در صورت نیاز فوری با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید، تا شما را در این خصوص راهنمایی نمایند.

لازم به ذکر است برای کمک به زنانی که در ابتدای امر امکان پرداخت هزینه دادرسی مطالبه مهریه خود را ندارند، قانونگذار امکان خوبی در نظر گرفته که شما می‌توانید در سایر مقالات ما در خصوص اعسار از پرداخت هزینه دادرسی دنبال نمایید.

طرح و پیگیری دعوای مطالبه مهریه در محاکم خانواده چقدر زمان می‌برد؟

در حال حاضر با عنایت به اوضاع نامناسب اقتصادی در کشور، شاهد رشد میزان دعاوی خانوادگی در مراجع قضایی کشور هستیم، که همه روزه ثبت و مورد پیگیری قرار می‌گیرد. لذا باید عنوان کرد که تخمین زمان شروع و خاتمه شکایات یا دعاوی حقوقی، متناسب با موضوع شکایت به صورت دقیق قابل پیش بینی نخواهد بود و انجام کار کارشناسی‌های در مراحل مختلف پرونده، زمان بر شدن آن‌ها را نیز افزایش خواهد داد.

معمولا در مسائل حقوقی، حتی متبحرترین وکلای کشور با توجه به پیچیدگی‌های کار قضایی، سعی می‌کنند از دادن زمان نهایی پایان کار، خودداری نمایند.

مشاوره حقوقی مهریه در سامانه طلاق 24

در حال حاضر، علاوه بر وکلای متخصص مطالبه مهریه، موسسات حقوقی متعددی نیز، اقدام به ارائه مشاوره‌های حقوقی در این خصوص و سایر دعاوی مربوط به مسائل خانوادگی می‌نمایند و به این ترتیب، به آسانی اغلب سوالات حقوقی متقاضیان پیرامون دعوای مطالبه مهریه و دعاوی مرتبط با آن، پاسخ داده خواهد شد.

در این میان، سامانه حقوقی طلاق 24، به عنوان یکی از تخصصی‌ترین سایت‌های حقوقی کشور، این امکان را برای مخاطبان و متقاضیان، فراهم آورده است تا به صورت کاملا تخصصی، مشاوره‌های حقوقی مربوط به کلیه دعاوی خانوادگی، علی‌الخصوص مشاوره حقوقی مهریه، مشاوره حقوقی طلاق، مشاوره حقوقی حضانت فرزندان، مشاوره حقوقی نفقه و غیر این را دریافت نمایند.

سامانه مشاوره حقوقی طلاق 24، این افتخار را دارد که با استفاده از وکلا، کارشناسان و مشاوران مجرب، خبره و تحصیل کرده، پاسخگوی تمام ابهامات، سوالات، نگرانی‌ها  و دغدغه‌های شهروندان، پیرامون دعاوی خانوادگی باشد.

مشاوران حقوقی حاضر در مجموعه حقوقی طلاق 24، دارای روابط عمومی قوی، فن بیان بالا و از همه مهمتر سطح علمی بسیار بالا برای ارائه راهکارهای حقوقی لازم در خصوص  مراحل مطالبه مهریه به شما هستند.

در این میان، مرکز مشاوره حقوقی در سامانه طلاق 24، همیشه تلاش کرده است تا با تولید محتوای حقوقی تخصصی و کاربردی، پاسخگوی سوالات و مشکلات تمامی متقاضیان در خصوص تمامی دعاوی حقوقی و به ویژه دعوای مطالبه مهریه باشد تا اگر برخی از متقاضیان، هزینه کافی برای استفاده از خدمات مشاوره حقوقی مهریه را ندارند، قادر باشند با مطالعه دقیق مقالات کاربردی ما در سایت، مشاوره‌های حقوقی لازم را تا حد ممکن دریافت نمایند.

سایر خدمات تخصصی حقوقی و پشتیبانی از آن توسط سامانه طلاق 24

علاوه بر موارد فوق، سامانه حقوقی طلاق 24، با بهره‌مندی از کارشناسان و مشاوران حقوقی و وکلای مجرب و متخصص، آماده خدمات رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، اختلافات حوزه کار و روابط کارگر و کارفرما و سایر مسائل حقوقی است.

لازم به ذکر است که این سامانه حقوقی، علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی تخصصی، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی مثل شکواییه، دادخواست، لایحه دفاعیه، اظهارنامه و مانند آن نیز خدمات رسانی می‌نماید.

در هر صورت اگر به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و یا قصد تنظیم قراردادهای کاری، شکوائیه، دادخواست، و سایر اوراق قضایی را داشتید، قبل از هر اقدام حقوقی به سامانه حقوقی طلاق 24 مراجعه کنید و از خدمات متنوع این سامانه بهره‌مند شوید.

شایان ذکر است، توضیحات بیشتر در این مقاله ارائه شده است. مخاطبین محترم می توانند جهت دریافت پاسخ کامل‌تر و توضیحات بیشتر به شرح مقاله مراجعه نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
وکیل خانواده: ۸۷۱۳۲۳۳۳ - ۰۲۱